Sökning: "Volvo marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 75 uppsatser innehållade orden Volvo marketing.

  1. 1. Elbilen och den gröna marknadsföringsparadoxen : En kritisk multimodal diskursanalys av elbilsreklam

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Ida Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Electric vehicles; Car commercials; Green capitalism; Green marketing; Multimodal discourse analysis; Environmental Communication; Elbilar; Bilreklam; Grön kapitalism; Grön marknadsföring; Multimodal diskursanalys; Miljökommunikation;

    Sammanfattning : Hur bidrar reklamfilmer till att producera och reproducera klimatdiskurser i samhället? Genom att undersöka tre svenska reklamfilmer som marknadsför elbilar syftar studien till att öka förståelsen för hur reklam samspelar med allmänhetens åsikter om miljöfrågor. De aktuella bilmärkena är Kia, Volkswagen och Volvo. LÄS MER

  2. 2. Closing the GAPS

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tessa Rauthe; Victoria Friman; [2023]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: CLOSING THE G A P S: Detecting misalignments between the corporate brand identity and brand image of Volvo Cars and Volkswagen within the German and Swedish markets Date of the Seminar: 02.06. LÄS MER

  3. 3. A Storytelling and Brand Identity Connection

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Andrén; Therese Hermelin; [2022]
    Nyckelord :Corporate Brand Management; Corporate Brand Identity; Storytelling; Connection; Scandinavian Airlines; Bona; Volvo Cars; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: A Storytelling and Brand Identity Connection - A multiple case study on companies communicating through storytelling and how it can connect to their brand identity. Date of Seminar: June 2, 2022. Course: BUSN39, Degree Project in Global Marketing. Authors: Erik Andrén and Therese Hermelin. LÄS MER

  4. 4. Investigation of the contribution of intelligent suspension system on ride comfort and road holding quality in autonomous vehicles : A case study at Volvo Cars Corporation

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Mehrdad Bahmani; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Transformation to automated drive implies a switch in roles from driver to passenger, which means that the driver goes from complete flexibility to maneuver the car to almost none. There would be a mismatch between the human's preferred driving style and the driving behavior provided by an autonomous car, leading to both mental and physical discomfort amongst the passengers. LÄS MER

  5. 5. CSR-Marknadsföring inom anläggningsmaskin-branschen : En studie om hur Volvo Construction Equipment använder sig av Corporate Social Responsibility i sin marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Tim Ekstrand; Tim Axelsson; [2020]
    Nyckelord :CSR; Marknadsföring; Konstruktion; Maskin; Anläggningsmaskin; Effektivitet;

    Sammanfattning : ABSTRACT Date: Level: Institution: Authors: Title: Tutor: Keywords: machine 08-06-2020 Bachelor thesis in Business Administration, 15 crSchool of Business, Society and Engineering, Mälardalen University Tim Axelsson Tim Ekstrand (97/06/22) (97/05/21) CSR – marketing within the heavy machinery industry Aswo SafariCSR, marketing, Construction, Machine, effectivity, construction Research question: How do companies in the construction machinery industry use CSR in their marketing effectively? Purpose: The purpose of this paper is to investigate and thus gain a deeper insight into how CSR is used in marketing in the most efficient way possible in the construction machine industry. The hope is to be able to clarify the uncertainties surrounding CSR in marketing and to be able to provide companies of the construction machinery industry with in-depth knowledge of the subject and to assist with a model for other companies in the industry to use to review the effectiveness of their CSR -marketing. LÄS MER