Sökning: "ambassadörsskap"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet ambassadörsskap.

  1. 1. Hör varumärken hemma på Clubhouse? En kvalitativ studie om realtidsbaserad varumärkeskommunikation på ett ljudbaserat socialt nätverk

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Lovisa Liljeberg; Emma Lagerqvist; [2021]
    Nyckelord :varumärkeskommunikation; sociala nätverk; ambassadörsskap; relationsbyggande; varumärkesengagemang; storytelling; social acceleration; Social Sciences;

    Sammanfattning : Do brands belong on Clubhouse? This study aims to provide an understanding of how organizations can use the new social network Clubhouse in their brand communication. In order to answer our research questions a combined qualitative method was applied, consisting of qualitative interviews, netnographic observations and a virtual focus group. LÄS MER

  2. 2. The Spirit of Travel

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Anna Oscarsson; [2017]
    Nyckelord :celebrity endorsement; ambassadörsskap; celebriteter; förkroppsligande; identifikation; marknadsföring.;

    Sammanfattning : I denna uppsats har två filmer ur kampanjserien The Spirit of Travel från lyxmodevarumärket Louis Vuitton analyserats med syftet att undersöka om det är någon skillnad i att marknadsföra sig med eller utan celebrity endorsement. De frågeställningar jag ämnat besvara är vilka kärnvärden och attribut som kommer tilltals, hur förkroppsligandet skiljer sig åt i de två filmerna samt vilken betydelse en celebritet kan ha för ett varumärke. LÄS MER

  3. 3. Är företagen maktlösta? : En studie om hur tjänsteverksamheter kan gynnas av eWOM.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sofia Persson; Sofia Pettersson; Robin Thunberg; [2015]
    Nyckelord :electronic word-of-mouth; regional airlines; two-way communication; personal connection; hot topics; ambassadorship; servicequality; physical evidence.; elektronisk-word-of-mouth; regionala flygbolag; tvåvägskommunikation; personlig anknytning; snackisar; ambassadörsskap; servicekvalitet; servicelandskap;

    Sammanfattning : Syfte & Forskningsfråga: Syftet med denna studie är att förstå hur regionala flygbolag arbetar med elektronisk word-of-mouth (eWOM) genom att undersöka och analysera på vilket sätt företag kan arbeta med eWOM, vilken betydelse eWOM har för tjänster inom turismsektorns privata marknad samt vilket inflytande konsumenter har genom eWOM. Med syftet i baktanke formulerades forskningsfrågan: Vilken betydelse har eWOM för företag inom turismsektorn och hur kan de använda eWOM i sin marknadsföring?   Metod: I denna studie har vi använt oss utav en kvalitativ metod för att ha möjlighet att få en djupare förståelse för det valda forskningsämnet. LÄS MER