Sökning: "analysverktyg kvalitativ"
Visar resultat 11 - 15 av 421 uppsatser innehållade orden analysverktyg kvalitativ.
11. Sä oot värstä playern : En analys av flerspråkiga praktiker och translanguaging i SVT-serien Brus
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för svenska och flerspråkighetSammanfattning : Minoritetsgrupper i Sverige har en särställning, där språklig representation är en rättighet som den svenska offentligheten har ansvar att upprätthålla. Sverige har utvecklats till att bli ett flerspråkigt land under flera årtionden. LÄS MER
12. Kreativ undervisning i skolan: En kvalitativ undersökning om parkour i idrott och hälsa
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen Idrottsvetenskap (IDV)Sammanfattning : I läroplanen (Lgr 22) framgår det inte specifikt att redskapsgymnastik ska ingå i undervisningen. Däremot i praktiken framgår det att redskapsgymnastik är ett vanligt tillvägagångssätt för att träna på och utveckla komplexa rörelser. LÄS MER
13. Klimatanpassning - En komplex verklighet : En studie om hantering och samordning av arbetet med stigande havsnivåer och kusterosion i fyra skånska kustkommuner
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Vårt samhälle står inför stora utmaningar när det kommer till klimatförändringarna. Inte minst i att anpassa samhället för att hantera konsekvenser som stigande havsnivåer och kusterosion. LÄS MER
14. Rotorsaker till dödsolyckorI bygg- anläggnings- och installationsbranscherna
Master-uppsats, KTH/ErgonomiSammanfattning : The work of this master thesis, at the Royal Institute of Technology, is primarily a study of rootcauses of fatal injuries at work, related to building and construction industries includinginstallation. As a term, root cause has not only obvious synonyms, since the meaning can vary fromword to word. LÄS MER
15. Konsten att bygga en stark & värdefull varumärkesidentitet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Forskningsfråga: Hur presenteras reklamfilmer av ett nytt varumärke för att bygga en stark och värdefull varumärkesidentitet? Syftet: Syftet med studien är att urskilja vad det är i Polestars reklamfilmer som skapar dess styrka i varumärkesidentiteten och hur reklamfilmerna porträtterar varumärkets identitet och personlighet. Denna studie syftar till att bidra med insikt och kunskap hur varumärken kan dra nytta av vikten att förmedla en stark varumärkesidentitet via reklamfilmer. LÄS MER