Sökning: "analytisk och syntetisk i"

Visar resultat 11 - 15 av 45 uppsatser innehållade orden analytisk och syntetisk i.

  1. 11. Att lära sig att läsa är en viktig del av livet för att utvecklas till en självständig individ : En kvalitativ studie av lärares resonemang kring deras val av läsinlärningsmetoder

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Annika Lundin; [2018]
    Nyckelord :Literacy Learning methods; individualization; synthetic method; analytical method; phonological awareness; Läsinlärnings metoder; individanpassningar; syntetisk metod; analytisk metod; fonologisk medvetenhet;

    Sammanfattning : The study is intended to identify the methods teachers use to develop students' reading skills, how they select methods and why. The thesis begins with learning theories and previous research on the topic and an explanation of the different literacy learning methods. LÄS MER

  2. 12. Läsinlärningsmetoder i undervisningen : – En systematisk litteraturstudie

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Hoodo Feysal; Madelaine Persson; [2018]
    Nyckelord :Läsinlärning; Reading instruction; läsinlärningsmetoder; analytisk metod; syntetisk metod;

    Sammanfattning : Syftet med denna litteraturstudie är att undersöka vilka läsinlärningsmetoder forskningen anser är mest effektiva i läsundervisningen. Denna undersöknings insamling bygger på data från vetenskapliga artiklar som har sammanställts i resultatet, för att få fördjupad förståelse gällande läsundervisningen och olika läsinlärningsmetoder. LÄS MER

  3. 13. Vem väljer metoden? En kvalitativ studie om läsinlärningsmetoder på två skolor och hur valet av dessa gått till

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Petra Tipp; [2017]
    Nyckelord :analytisk metod; läsinlärningsmetoder; skolutveckling; syntetisk metod;

    Sammanfattning : Abstract En examensuppsats, avancerad nivå.Handledare: Anna-Karin Svensson, Examinator: Olof SandgrenTipp, Petra (2017). Vem väljer metoden? En kvalitativ studie om läsinlärningsmetoder på två skolor och hur valet av dessa gått till.Speciallärarprogrammet, Skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö högskola 90hp. LÄS MER

  4. 14. Den tidiga läsundervisningen : En analys av fyra lärares reflektioner kring tidig läsinlärning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Sophie Börjesson; [2017]
    Nyckelord :läsinlärning; läsinlärningsmetoder; analytisk-metod; syntetisk-metod; lärare;

    Sammanfattning : Läraren har i uppdrag att främja elevernas läsutveckling så att de redan efter årskurs ett knäckt läskoden. Utifrån denna aspekt är uppsatsens syfte att undersöka hur verksamma årskurs 1–3 lärare resonerar kring den tidiga läsinlärningen. LÄS MER

  5. 15. Läsutveckling i skolans lägsta åldrar : En undersökning om hur lärare arbetar med läsutveckling i förskoleklass och klass 1 i grundskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur

    Författare :Angelica Kilgren; [2016]
    Nyckelord :literacy learning; reading development; early years education; synthetic method; analytical method; individualized teaching; läsinlärning; läsutveckling; skolans tidigaste åldrar; analytisk metod; syntetisk metod; individanpassad undervisning;

    Sammanfattning : Den här studien går ut på att undersöka vilka arbetssätt lärare använder sig av när det gäller undervisningen i läsutveckling i skolans tidigaste åldrar, samt varför de väljer just dessa. Studien bygger på kvalitativa intervjuer med fyra verksamma lärare i förskoleklass och årskurs 1. LÄS MER