Sökning: "arbetssökande motivation"
Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser innehållade orden arbetssökande motivation.
1. Platsannonsens roll i rekryteringssvårigheter. : en studie om nyutexaminerade civilekonomers förväntningar och krav på platsannonser
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Företagens rekryteringsbehov har ökat kraftigt under de senaste två åren, det visar sig att tre av tio rekryteringsförsök misslyckas på grund av att det är svårt att finna kandidater med rätt utbildning, tidigare yrkeslivserfarenhet och motivation. Platsannonser har en betydande roll för att attrahera kandidater och är en viktig del i rekrytering, chansen att rekrytera den ideala kandidaten börjar redan vid platsannonsen. LÄS MER
2. Nyexaminerade beteendevetarstudenters värderingar och motivation vid arbetssökande under Covid-19 pandemin
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : .... LÄS MER
3. Före detta kriminellas vägar tillbaka till arbetslivet
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Tidigare forskning har visat att arbete är en viktig del för att före detta kriminella ska kunna bryta med sitt gamla kriminella liv och återintegreras i samhället (Visher, 2005). I denna studie undersöktes vilka eventuella hinder och avgörande faktorer som påverkade före detta kriminellas arbetssökande. LÄS MER
4. Hur arbetar arbetsgivare på landsbygden för att skapa ett starkt arbetsgivarvarumärke? : En kvalitativ studie om hur arbetsgivare inom kommunal samt privat verksamhet i mindre orter arbetar med employer branding, och hur det påverkar arbetstagarnas motivation
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Vi har genomfört en kvalitativ studie där semistrukturerade intervjuer har utförts på arbetstagare samt arbetsgivare inom kommunal och privat verksamhet i mindre orter. Det som undersöks är hur arbetsgivarna inom vardera sektor arbetar med employer branding och för att få ett attraktivt arbetsgivarvarumärke, samt hur det påverkar arbetstagarnas motivation. LÄS MER
5. Konsten att charma generation Y : en studie om ekonomistudenters behov vid val av arbetsplats
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : För att företag ska kunna attrahera men också bevara kompetenta medarbetare, krävs det att de har något att erbjuda sin anställda. Detta ställer krav på en medvetenhet kring de preferenser anställda besitter, både sett till deras behov och motivation. LÄS MER