Sökning: "asymmetric partnerships"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden asymmetric partnerships.

  1. 1. Symbiosis in Open Innovation: Small Firms' Dance with Large Companies

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Carl Fröblom; Evelina Holmstedt; Ragnvald Løkholm-Alvestad; [2024]
    Nyckelord :Open innovation; Licensing; Asymmetric Partnerships; Challenges; Management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to explore the challenges that small firms face when engaging in open innovation by out-licensing to larger companies. Additionally, it aims to investigate the strategies that these small firms use to manage the challenges. LÄS MER

  2. 2. Colonial Tendencies of Voluntourism: A Postcolonial Analysis of Weltwärts Testimonials

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Amelie Aue; [2023]
    Nyckelord :Voluntourism; Weltwärts; Development; Postcolonial Theory; Coloniality of Power; Orientalism; white Saviorism; Social Sciences;

    Sammanfattning : Voluntourism is often described as a sustainable development strategy facilitating Global Learning and cross-cultural exchange. Initiated by the German Federal Ministry for Economic Cooperation and Development (BMZ), the voluntourism program Weltwärts strives to create stronger international partnerships, development engagement, and equitable encounters. LÄS MER

  3. 3. Deal or no deal? : En kvantitativ studie om vad som påverkar affären mellan startups och storföretag

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Josefine Carlsson; Hansson Paulina; [2021]
    Nyckelord :Open innovation; startups; large companies; asymmetric partnerships; new technology; collaborations; high-tech industry; Öppen innovation; startupföretag; storföretag; asymmetriska affärsrelationer; ny teknik; samarbeten; högteknologiska branscher;

    Sammanfattning : Bakgrund: Startupföretag bidrar i dagens samhälle med flertalet innovationer, vilket storföretag kan ta del av genom öppen innovation. När företagen samarbetar med varandra kan parterna tillsammans främja innovation och ta del av ny kunskap. LÄS MER

  4. 4. Det interorganisatoriska lärandet i coopetition mellan banker och fintechbolag : Hur lärandet går till i en relation som genomsyras av både samarbete och konkurrens.

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Annie Dämbäck; Sofie Gustafsson; [2020]
    Nyckelord :Interorganizational learning; Coopetition; Absorptivelearning capacity; Fintech companies; Banks; Power; Interorganizational dependence; Digitization; Finance; Interorganisatoriskt lärande; Coopetition; Absorberande inlärningskapacitet; Fintechbolag; Bank; Makt; Beroende; Digitalisering; Finansmarknaden;

    Sammanfattning : Introduktion Digitaliseringen har lett till att flera nya aktörer trätt in på finansmarknaden och kundbehov har ändrats. Bankerna har därför behövt genomgå förändringar för att klara sig på marknaden. Detta har de gjort genom att bland annat ha ingått samarbeten med fintechbolag. LÄS MER

  5. 5. ‘The future of innovative partnerships’ - How can large global corporations and startups form successful collaborations?

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Daniel Gustafsson; Johanna Herstedt; [2019-09-20]
    Nyckelord :Preferred customer theory; Startup- and large corporation-collaborations; Innovative suppliers; Asymmetric relationships; partnerships; Startup;

    Sammanfattning : Startups have emerged as an important source of innovation, since the move from closed to open innovation, disruptive innovations have received more attention, and more actors are starting to engage with startup activities. Previous examples can be seen of large corporations moving from being leaders in their industries to not even being here today that have contributed to many large corporations feeling a sense of urgency to work more with innovation and external actors, such as startups. LÄS MER