Sökning: "attraktion till organisationer"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden attraktion till organisationer.

  1. 1. Flexibilitetens Attraktion: En undersökning av hur unga vuxna upplever organisationsbeskrivningar i arbetsannonser

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Ebba Arnell; Eleonore Karin Marie Björling; [2024]
    Nyckelord :Person-organization fit; person-organization value fit; flexibilitet; unga vuxna; attraktion till organisationer; värdering; Social Sciences;

    Sammanfattning : Som en följd av Covid-19 har flexibilitet ökat på arbetsmarknaden samtidigt som unga vuxna inom kort utgör den huvudsakliga arbetskraften. Målsättningen var därför att förstå hur unga vuxna upplever flexibilitet inom organisationer. LÄS MER

  2. 2. Ansvarsförvirringen - Vem bär ansvaret för arbetet med employer branding? : En kvalitativ studie som belyser organisationers ansvarsfördelning i arbetet med employer branding och att attrahera rätt kandidater

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Agnes Asp; Johanna Müller; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; recruitment; division of responsibility; organizational structure; Employer branding; rekrytering; ansvarsfördelning; organisationsstruktur;

    Sammanfattning : Författare: Agnes Asp & Johanna Müller Datum: 2023-05-23 Nivå: Kandidatuppsats, företagsekonomi & organisation, 15 HP Handledare: Annika Schilling Examinator: Mikael Lundgren  Titel: Ansvarsförvirringen - Vem bär ansvaret för arbetet med employer branding? - En kvalitativ studie som belyser organisationers ansvarsfördelning i arbetet med employer branding och att attrahera rätt kandidater. Syfte: Syftet med studien är att bidra med förståelse för hur ansvarsfördelningen görs i organisationer när det kommer till employer branding (EB) och vilken roll fördelningen har i de utmaningar som uppkommer kring att skapa en attraktion hos de rätta kandidaterna för att vilja bli anställda hos en organisation. LÄS MER

  3. 3. Gruppsammanhållning - vägen till framgång? : En kvantitativ studie om sambandet mellan gruppsammanhållning och prestation i en militär kontext.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för hälsovetenskaper (from 2013)

    Författare :Christian Eliasson; Hans Mossberg; [2023]
    Nyckelord :cohesion; performance; military; correlation; group environment questionnaire GEQ ; sammanhållning; prestation; militär; group environment questionnaire GEQ ;

    Sammanfattning : Tidigare forskning visar på ett samband mellan sammanhållning och prestation i grupper av olika slag. Mätmetoder och omständigheter skiljer sig dock markant och behovet av vidare forskning om detta samband är stort. Syftet med denna uppsats var att undersöka sambandet mellan sammanhållning och prestation i en militär kontext. LÄS MER

  4. 4. "TO GET ALONG YOU HAVE TO GO ALONG" : - En studie om rekryteringsprocessen till och motivatorer inom kriminella organisationer

    Master-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Haija Jameel; Aran Shwani; Dina Yosef; [2022]
    Nyckelord :Ledarskap; kriminella organisationer; kriminalitet; rekryteringsprocess; motivatorer;

    Sammanfattning : Studien undersöker hur rekryteringsprocessen går till i kriminella organisationer samt vilka motivatorer som leder till att man stannar kvar i en sådan organisation. Studien är av kvalitativ karaktär och består av semi-strukturerade intervjuer med sju personer som identifierar sig som tidigare kriminella och tre personer som arbetar med kriminella. LÄS MER

  5. 5. Lika men ändå olika : En kvalitativ intervjustudie om kommersiella marknadsföringskoncept i ideella organisationer

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Saeid Rabbani; Max Sandoval; [2021]
    Nyckelord :Ideela organisationer; icke-vinstdrivande; marknadsföring; marknadsorientering; märkes orientering;

    Sammanfattning : Ideella organisationer har professionaliserats och kommersialiserat sin marknadskommunikation och blivit mer ¨varumärkes smarta¨ som ett resultat av den allt hotfullare miljön. Samtidigt som ideella organisationer kan använda mycket från kommersiella marknadsföringskoncept så finns det sektorspecifika skillnader som måste tas i beaktning då en allt för kommersiell associering kan motverka organisationernas ideella ändamål. LÄS MER