Sökning: "audience management"

Visar resultat 1 - 5 av 168 uppsatser innehållade orden audience management.

  1. 1. Drunk Elephant: The New Toys’R’Us?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Diep My Dinh; Talía Yepes; Ida-Nora Hammar; [2024]
    Nyckelord :gen alpha; corporate brand; branding; beauty care branding; moral philosophy; gen alpha marketing; Philosophy and Religion; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Drunk Elephant, a skincare brand known for its clean ingredients and cheerful branding, has experienced a surge in popularity driven by Gen Alpha's unexpected adoption on social media. While this newfound audience has boosted sales, concerns are mounting regarding the impact of early exposure to beauty standards and consumption habits on young children. LÄS MER

  2. 2. “Det är en äcklig verklighet som inspirerar min musik” : En netnografisk studie om gangsterrappens koppling till gängkriminalitet

    Kandidat-uppsats, Marie Cederschiöld högskola/Institutionen för socialvetenskap

    Författare :Elisia Appo; Laura Youssefi; [2024]
    Nyckelord :Gang crime; Gangster rap; Youth; Social work; Youtube; Gängkriminalitet; Gangsterrap; Ungdomar; Socialt arbete; Youtube;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att, genom en netnografisk undersökningsmetod, få en större inblick för hur gängrelaterade brott och den kriminella livsstilen porträtteras i musikgenren gangsterrap. Materialet som analyserats består av 25 låtar av fem olika svenska rapartister på den sociala medieplattformen Youtube. LÄS MER

  3. 3. ”SÅ SNYGGT SOM MÖJLIGT UTAN ATT DET SYNS ATT MAN HAR FÖRSÖKT” En kvalitativ studie om unga vuxnas upplevelser av självpresentation på dejtingappar

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Cornelia Ebefors; Fredrika Lindner; [2023-10-03]
    Nyckelord :Självpresentation; dejtingapp; Tinder; Hinge; autenticitet; intrycksstyrning; signaler; motiv;

    Sammanfattning : Executive summary People publicly announcing their search for love is hardly a new phenomenon. Contact ads have existed in newspapers since the 17th century and the concept is still current, albeit now in the re mediated form of dating apps. LÄS MER

  4. 4. “MED KODEN FAMILJ10 FÅR NI 10% RABATT PÅ…” En kvalitativ innehållsanalys av barns involvering i familjevloggares betalda samarbeten på YouTube

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Martina Davitkova; Hanna Eklund; Ella Engberg; [2023-03-10]
    Nyckelord :kommersiell sharenting; familjevloggare; YouTube; influencers; främre regionen; bakre regionen; fasad; intrycksstyrning; självpresentation; barn; utsända uttryck; överförda uttryck;

    Sammanfattning : EXECUTIVE SUMMARY In the early 2000s, the rise of the influencer industry began. An influencer refers to a person with influence and the ability to influence their audience to consume certain products or perform a specific action. LÄS MER

  5. 5. Nutidens orkesterkonsert

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Brenda Brouns; [2023]
    Nyckelord :western art music; classical music; symphony orchestra; audience research; interview study; artistic leadership; culture politics; grounded theory; Konstmusik; klassisk musik; symfoniorkester; publikundersökning; intervjustudie; konstnärlig ledning; kulturpolitik; bildningsidealen; grundad teori;

    Sammanfattning : När symfoniorkestrar lägger program för nästa säsongs konsertserier finns det många saker att tänka på. De konstnärliga ledarna har sina idéer, musikerna har sina idéer, det finns krav från politiken, sponsorer: många saker påverkar hur man bestämmer det som kommer att spelas på konserthuset, och som publiken kommer att höra och se. LÄS MER