Sökning: "beroende personlighet"
Visar resultat 21 - 25 av 153 uppsatser innehållade orden beroende personlighet.
21. Social psychological perspective on stress and stress coping for working Kosovo Albanian mothers in Sweden and Kosovo
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Stress is something that affects women throughout their lives and has a huge effect on wellbeing. The negative consequences of gender inequality make it harder for women to improve their lives and be a part of the labour market because of responsibilities with children and housework. LÄS MER
22. Upplevelser av personlighetsförändringar under och efter ett kemiskt beroende
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbetshälsovetenskap och psykologiSammanfattning : Studiens syfte var att undersöka om respondenterna upplevde personlighetsförändringarfrån att vara fast i ett missbruk till att sedan sluta missbruka och bli fri från det. Enkvalitativ metod användes där sex respondenter, tre män och tre kvinnor i åldersspannet27 till 50 år fick genomgå semistrukturerade intervjuer utifrån en intervjuguide. LÄS MER
23. Personlighetens betydelse för arbetsupplevelsen av distansarbete under Covid-19
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/PsykologiSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka personlighetens betydelse för arbetsupplevelsen av distansarbete under Covid-19. Studien undersökte även om det fanns någon skillnad på arbetsupplevelsen av distansarbetet beroende på om det skedde frivilligt eller påtvingat. LÄS MER
24. Provisionslönens påverkan på fastighetsmäklaren
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Provisionsbaserad lön är ett lönesystem som i de allra flesta fall används i fastighetsmäklarbranschen. Denna typ av lönesystem kan upplevas som motiverande men kan även bidra till en högre stressnivå. LÄS MER
25. VIKTEN AV EN FÄRGSTARK PERSONLIGHET : Varumärkespersonligheter, färg och visuella symboler inom credence-tjänster
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Konkurrensen mellan företag blir allt hårdare i dagens samhälle och därav är det är viktigt för företag att utveckla konkurrenskraftiga varumärken med en tydlig inriktning. En strategi för att differentiera sitt varumärke är att utveckla en passande varumärkespersonlighet, vilket definierats är en uppsättning mänskliga egenskaper som förknippas med varumärket. LÄS MER