Sökning: "bibehållande av kunder"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden bibehållande av kunder.
1. Pulse Charging of Li-ion Batteries for Enhanced Life Performance
Master-uppsats, KTH/KemiteknikSammanfattning : Det överhängande behovet av att minska utsläppen av växthusgaser för att uppfylla Parisavtalet har väckt ett ökat intresse för elektrifiering som en strategi för att mildra klimatförändringarna. Litiumjonbatterier spelar en central roll vid elektrifiering och har framträtt som det primära alternativet för batteridrivna elfordon. LÄS MER
2. Digitaliseringens påverkan på redovisningsbranschen. Digitaliseringens institutionalisering och dess påverkan på redovisningsbranschen utifrån konsultbolagens perspektiv
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka digitaliseringens institutionalisering i större konsultbolag samt dess påverkan på redovisningsbranschen och -processen. Metod: Kvalitativ studie med en deduktiv forskningsansats. LÄS MER
3. Customer acquisition and onboarding at an online grocery company
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för matematik och matematisk statistikSammanfattning : The master thesis is carried out in a collaboration with a Swedish online grocery company. The goal of the thesis is to investigate if it is possible to explain the underlying factors that affect new customers to be retained. LÄS MER
4. Uppdragsledarrollen : Konsultens relation och förhållningssätt till olika beställartyper
Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : I ett försök att öka innovation och produktivitet i byggsektorn, lade Trafikverket om sitt arbetssätt till en ökad andel totalentreprenader. Detta för att ge entreprenörer ett större och längre helhetsansvar för projektens utformning. Detta i sin tur påverkar konsultverksamheter inom branschen. LÄS MER
5. Vardagsgäst får vardagshälsning : En kvalitativ studie om hur mindre svenska fjällhotell uppmärksammar sina stamgäster
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Sedan år 1970 har det forskats mycket om relationsbaserad marknadsföringsstrategi som ett substitut för det transaktionsbaserade perspektivet som länge har dominerat marknadsföringen. Nyttan med en relationsbaserad strategi är att den sätter kunden i fokus och arbetar för att behålla de befintliga relationerna istället för att enbart fokusera på det utbyte som sker mellan kund och företag och att skaffa nya kunder. LÄS MER