Sökning: "biblioteks- och informationsvetenskap informationskompetens"

Visar resultat 21 - 25 av 48 uppsatser innehållade orden biblioteks- och informationsvetenskap informationskompetens.

  1. 21. Informationskompetens mellan raderna : En textanalys av grundskolans styrdokument

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / Bibliotekshögskolan

    Författare :Britta Ripa; [2012]
    Nyckelord :styrdokument; informationskompetens; skolväsende; grundskola; skolbibliotek; samarbete;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine and map out the different ways that theconception of information literacy (IL) is used in the governing documents ofthe Swedish elementary school. IL is a controversial concept around which thereis no proper consensus. Despite that fact, the word is used in a vast number ofcontexts. LÄS MER

  2. 22. Informationskompetens : En undersökning om högstadielärares och skolbibliotekariers uppfattningar

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / Bibliotekshögskolan

    Författare :Lise-Lotte Kero; Karin Selegran; [2011]
    Nyckelord :skolbibliotekarie; informationskompetens; samarbete; skolbibliotek; högstadielärare; högstadiet;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine how teachers and school librarians view the concept of information literacy in relation to their students, and to find factors that affect their undertakings to make their students information literate. In order to accomplish this, qualitative interviews have been carried out with teachers and school librarians at four Swedish junior high schools. LÄS MER

  3. 23. ”Den mesta informationen vi har fått är väl via varandra.” En studie av en grupp fordonselevers informationspraktik

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / Bibliotekshögskolan

    Författare :Anette Lindblom; [2011]
    Nyckelord :informationsbehov; informationssökning; informationskompetens; informationspraktik; gymnasieelever; yrkesutbildning;

    Sammanfattning : The aim of this master’s thesis is to examine the information needs in the character subjects of the students at a vocationally oriented program in the Swedish upper secondary school. I also examine from which sources the students get the information. LÄS MER

  4. 24. Konsten att klicka rätt : en undersökning av sjukgymnaststudenters användning av Medicinska fakultetsbibliotekets webbplats

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Peter Andersson; Josephine Edh; [2010]
    Nyckelord :Google Analytics; Information Seeking Process; students; webbresurser; bibliotek 2.0; informationskompetens; informationsbeteende; informationssökningsprocess; studenter; ABM; information behaviour; information literacy; digital literacy; Library 2.0; biblioteks- och informationsvetenskap; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : The aim of this Master’s thesis is to examine how students studying to become physiotherapists use the library’s website at the Medical Faculty at Lund University. We wanted to investigate whether the students were satisfied or not satisfied with the website’s structure and navigation and we also wanted to know how the students used the website and how well the website responded to the information needs of the students. LÄS MER

  5. 25. Informationskompetens i pedagogiska praktiker : Gymnasielärares syn på elevernas informationssökning vid projektarbete.

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / Bibliotekshögskolan

    Författare :Johanna Thors; [2010]
    Nyckelord :informationssökning; pedagogiska praktiker; gymnasielärare; projektorienterat arbetssätt; informationskompetens;

    Sammanfattning : The main purpose of this thesis is to examine upper secondary school teachers’ views of their students’ information seeking practices and their perspectives on consider the concept of information literary. The theoretical framework consists of a sociocultural perspective and the empirical material has been collected through interviews with six upper secondary school teachers. LÄS MER