Sökning: "c- lärare"

Visar resultat 21 - 25 av 831 uppsatser innehållade orden c- lärare.

  1. 21. Abode - Memories of houses

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Steneby - Institutionen för Konsthantverk och Design

    Författare :Carina Fogde; [2020-07-09]
    Nyckelord :House; Louise Bourgeoise; Chaharu Shiota; Chaharu Shiota; Efva Lilja; Margaretha Rossholm Lagerlöf;

    Sammanfattning : My exam work is based upon the process of forming Metal, from a concept to finished form, my purpose was to find new ways in my working method and highlight the process, in the theme of Abode- memories from houses. I have focused on the texture of my house and the body of the house. LÄS MER

  2. 22. Hur använder lärare sina kunskaper i sin undervisning om platsvärde? : -     En kvalitativ studie med lärare i årskurs 1-3

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Fanny Ånfors; [2020]
    Nyckelord :Matematik; Platsvärde; Shulmans sex processdelar; grundskolelärare;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att ge en bild av hur lärare använder sina kunskaper när de planerar, genomför och utvärderar sin undervisning om platsvärde. Studien grundar sig i Shulmans sex processdelar om hur lärares kunskaper kommer till uttryck när de planerar lektioner. LÄS MER

  3. 23. Stöttning i en klassrumssituation : Vilka arbetsmetoder lärare använder för att stötta andraspråkselevers muntliga interaktion och muntliga produktion

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Svenska som andraspråk

    Författare :Elina Wadman; [2020]
    Nyckelord :Scaffolding; second language learners; oral production; oral interaction; language development; Stöttning; svenska som andraspråk; muntlig interaktion; muntlig produktion; sfi; svenska för invandrare; språkutveckling;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur lärare på sfi arbetar med stöttning för andraspråkselever när det gäller muntlig produktion och muntlig interaktion i en klassrumssituation. Stöttning – scaffolding – är en arbetsmetod som används i klassrumsundervisning för att utveckla och stärka elevers språkproduktion. LÄS MER

  4. 24. Developmental Coordination Disorder : Kunskapsläge och arbete kring motorisk koordinationsstörning bland lärare i idrott och hälsa och specialpedagoger

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionen

    Författare :Karin Sahlin; [2020]
    Nyckelord :Developmental Coordination Disorder; DCD; motorisk koordinationsstörning; idrott och hälsa; tillgänglig lärmiljö;

    Sammanfattning : Denna studie handlar om en för många okänd diagnos vid namn Developmental CoordinationDisorder (DCD) eller i svenska uttryckt motorisk koordinationsstörning. Syftet är att undersökakunskapsläget kring DCD bland lärare i idrott och hälsa och specialpedagoger samt beskriva arbetetför att skapa en tillgänglig lärmiljö i ämnet idrott och hälsa för dessa elever. LÄS MER

  5. 25. Bråk – värt en kamp : Bristande förkunskaper i bråkräkning hos gymnasieelever och lärares strategier för att hantera dessa brister

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Martin Cervall; [2020]
    Nyckelord :prior knowledge deficiency; fractions; upper secondary school; Educational Subject Matter Analysis; bristande förkunskaper; bråkräkning; gymnasiet; didaktisk ämnesanalys;

    Sammanfattning : Denna studie har granskat nedanstående frågeställningar, där punkt 2 varit i huvudfokus. 1. LÄS MER