Sökning: "career decisions"

Visar resultat 6 - 10 av 70 uppsatser innehållade orden career decisions.

  1. 6. För vissa är det en klocka, för andra är det ett märke

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jesper Lindqvist; Ludwig Pettersson; Eddie Sun Wang; [2023]
    Nyckelord :Engagement; low-high involvement; Personality; identity; interest; Symbolic consumtion; Business and Economics;

    Sammanfattning : This report explores the dynamics of consumer behavior, with a particular focus on brand loyalty and engagement. Through qualitative interviews with five participants, the study examines how individuals’ characteristics, such as background, interests, and lifestyle, influence their relationship with brands. LÄS MER

  2. 7. Sammanslagning av myndigheter : Ur projektledarnas perspektiv

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Pauliina Salomaa; [2023]
    Nyckelord :mergers; state-run agencies; process; project management; motivation; sammanslagning; myndighet; process; projektledare; motivation;

    Sammanfattning : Många sammanslagningar av myndigheter har skett utifrån beslut av regeringen. Anledningarna till dessa har skiftat, men några vanliga anledningar har varit att öka effektiviteten, förbättra styrningen, öka flexibilitet osv. Syftet med studien var att ta reda på hur projektledarna till sammanslagningsprojekt upplevde processen. LÄS MER

  3. 8. The impact of social cognitive career factors on Swedish technology field students – a comparative study.

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Izabela Cierechowicz; Vera Iliescu; [2022]
    Nyckelord :Social Cognitive Career Theory; Self-efficacy; Interest; Outcome Expectations; Gender;

    Sammanfattning : Technology field industry is lacking a presence of women as in most cases, men have the control on the top management positions. The problem is well-known globally. The gender mixed teams tend to perform better as different ways of thinking allow them to make better business decisions. LÄS MER

  4. 9. Ett gymnasieförbunds webbplats och dess påverkan på gymnasievalet : En studie om användarupplevelser.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Julia Herrström; Saga Polteg; [2022]
    Nyckelord :Interaction Design; Website Design; User Experience; High School Education; School Branding; Generation Z; Qualitative Research; Interaktionsdesign; Webbdesign; Användarupplevelse; Gymnasieutbildning; Skolvarumärke; Generation Z; Kvalitativ forskning;

    Sammanfattning : Digitaliseringen är allmänt utbredd i vårt samhälle vilket innebär att dagens unga människor växer upp i en miljö där tekniska lösningar, såsom webbplatser, är en central del i ungas vardag, vilket ibland även kan påverka livsbeslut. Det svenska skolsystemet styrs idag av marknadsprinciper som innebär att konkurrensen om att rekrytera elever har blivit avgörande för skolornas överlevnad. LÄS MER

  5. 10. The attitude behind TMTs sustainability strategies in the real estate industry : A quantitative study of the characteristics behind TMTs attitude towards the perceived gain of positive publicity by stakeholders if implementing a sustainability strategy.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Simon Alderblad; Fabian Nilzén; [2022]
    Nyckelord :Top management teams; Upper echelon theory; Sustainability strategies; Positive publicity; Stakeholders;

    Sammanfattning : Background & problem:  In a fast-moving environment where organizations are forced to meet changing stakeholder needs, the importance of understanding top management teams (TMT) becomes more prominent given their influential position. Further on, with a growing population, the demand in the real estate industry is deemed to have a continuous growth. LÄS MER