Sökning: "coachning 2014"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden coachning 2014.
1. Särskilt begåvade elever - ett snabbare spår genom skoltiden
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Abstract Specialpedagogiska insatser ska stödja elever i svårigheter och utveckla skolan till en plats där alla elever blir sedda och bemötta utifrån sina behov. Särskilt begåvade elever upplever att de får arbeta i en för långsam arbetstakt och behöver vänta in sina klasskamrater då de skulle kunna få arbeta snabbare och nå längre kunskapsmässigt (Kullander, 2014). LÄS MER
2. Chefen som coach : En kvalitativ studie om problematiken med att coacha som chef
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Denna studie syftar till att ge chefer bättre förutsättningar att coacha personal genom att undersöka vilka svårigheter och utmaningar de kan möta i ett coachande (pedagogiskt) ledarskap. Extra fokus riktas mot faktorer som påverkar förutsättningarna för just chefer att coacha i sin chefsroll, som dubbla arbetsroller och personalens mottaglighet. LÄS MER
3. An explorative study of the technology transfer coach as a preliminary for the design of a computer aid
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Interaktiva och kognitiva system; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : The university technology transfer coach has an important role in supporting the commercialization of research results. This thesis has studied the technology transfer coach and their needs in the coaching process. The goal has been to investigate information needs of the technology transfer coach as a preliminary for the design of computer aids. LÄS MER
4. Före detta grundskoleelevers upplevele av motivationsfaktorer : En fallstudie på Newton Yrkeshögskola
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet är att undersöka vilka av Daceys motivationsstrategier som, enligt före detta elever, bör användas för att motivera elever inom ämnet idrott och hälsa till fortsatt fysisk aktivitet samt vilken motivationspåverkan läraren i ämnet idrott och hälsa upplevs ha haft på populationen. Frågeställningarna som använts för att besvara syftet är följande: 1. LÄS MER
5. Coachningens betydelse på arbetsplatsen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Uppsatsen syfte är undersöka coachningens betydelse utifrån den anställdes perspektiv när det handlar om utveckling på arbetsplatsen. Genom uppsatsen kommer de framkomma hur företag använder sig av coachning för både individuell utveckling samt utveckling av företaget. LÄS MER