Sökning: "dejtingsajt"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet dejtingsajt.

  1. 1. Taggad! : Identitetsskapande och självpresentation genom taggning på en svensk dejtingsajt

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Hanna Karlsson; [2015]
    Nyckelord :queer theory; normativity; user-generated content; identity; online dating; queerteori; heteronormativitet; användargenererat innehåll; identitet; nätdejting;

    Sammanfattning : This study investigates how tagging is being used in a new way when members of a Swedish dating site get to tag themselves in an act of self-presentation with the aim of meeting new people. In the study seven members of the dating site Mazily were interviewed about their self-presentation, tagging and identity formation there. LÄS MER

  2. 2. ”Skriv något om dig själv” En studie av några språkliga aspekter på två svenska dejtingsajter

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för svenska språket

    Författare :Malin Nilsson; [2014-04-28]
    Nyckelord :dejtingsajt; språkvetenskap; netspeak;

    Sammanfattning : I denna uppsats undersöks några språkliga aspekter på texter från två av de mest populära svenska dejtingsajterna hösten 2010. Syftet med uppsatsen är att genom en kvantitativ undersökning fastställa några språkliga drag i de utvalda texterna, att jämföra dem med en forskning av en liknande sorts text (kontaktannons), samt att fastställa drag av så kallat Netspeak, skrivet språk på Internet. LÄS MER

  3. 3. Vem vill du att jag ska vara? En studie om konsekvenser av personlig varumärkning på en dejtingsajt

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Sandra Kovacs; Alexandra Bengtsson; [2013]
    Nyckelord :personal branding; corporate branding; online dating; self-presentation; selfimagine; identity; web 2.0; strategic communication; personligt varumärke; nätdejting; självpresentation; självbild; identitet; webb 2.0; strategisk kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Singlar i jakt på kärlek och med tillgång till internet, är sällan obekanta med tan-ken att testa nätdejting. Det är idag en vedertagen metod att söka sin framtida partner på nätet. Tidigare forskning har visat att ett vanligt sätt att kommunicera på dejtingsajter är lika de strategier, vilka används vid personlig varumärkning. LÄS MER

  4. 4. Monogami är ute, det är nya tider nu: En fallstudie av dejtingsajten Victoria Milan

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Maja Petersson; Marcela Oderich Linke; [2011]
    Nyckelord :dejtingsajt; otrohet; kärlek; livsstilsreklam; internetdejting; Victoria Milan; online dejting; kontaktannonser; Social Sciences; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : The company Victoria Milan provides an online dating service aimed at persons who are already within a committed relationship. Their marketing campaign and their slogan make your life more living, have an affair! has led to a record in amount of complaints from the public to the Swedish advertising ombudsman. LÄS MER

  5. 5. Får jag tala om att jag nätdejtar? : en studie om attityder till nätdejting

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Lina Andersson; [2011]
    Nyckelord :nätdejting; Anthony Giddens; genus; attityder; passion; kärlek; expertsystem;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att få reda på hur attityden och hur åsikterna kring nätdejting ser ut hos allmänheten. Med denna studie önskar jag att människor vågar prata mer öppet om nätdejting och i vilken omfattning det förekommer just i deras liv. LÄS MER