Sökning: "designriktlinjer"

Visar resultat 1 - 5 av 88 uppsatser innehållade ordet designriktlinjer.

  1. 1. Dashboard Design Proposal for Trionas TNE Editor using User Centred Design

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Johan Frölander; Patrik Örjes; [2023]
    Nyckelord :Usability; User-Experience UX ; User-Centred Design UCD ; Dashboard; Dashboard Design;

    Sammanfattning : We have been working together with Triona AB to design a dashboard mock-up for their web application TNE Editor, so they can get a better overview of important information. A process with many steps is needed to gather information about Trionas customers, we want to reduce the number of these steps. Triona is an IT-consulting business. LÄS MER

  2. 2. Utveckling av verktyg för att säkerställa god ergonomi i handhållna produkter

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovation

    Författare :Martina Lundin; Lovisa Persson Hansson; [2023]
    Nyckelord :ergonomi; riktlinjer; produktutveckling; handergonomi; produktutvärdering; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Det här examensarbetet innefattar framtagningen av ett verktyg som hjälper produktutvecklare designa ergonomiska produkter. Många produkter som idag når tillverkning, eller till och med marknaden, är inte alltid så ergonomiska som det hade kunnat önskas. LÄS MER

  3. 3. När mindre är mer : Designriktlinjer för att uppnå balans av notifikationer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Linnéa Johnson; Viktor Josefsson; [2023]
    Nyckelord :Mobile notifications; Balance; Information; Attention; Mobilnotifikationer; Balans; Information; Uppmärksamhet;

    Sammanfattning : Notifikationer är idag den mest använda funktionen inom mobiltelefonen och är designade för att kräva användares tid och uppmärksamhet. Mobiltelefoner har däremot funktioner som tillåter användaren att begränsa sina notifikationer. LÄS MER

  4. 4. Undersökning av virtuell verklighets varningars effektivitet utifrån spelarens perspektiv : En studie om hur effektiva virtuella verklighetsvarningar är för att förhindra användarskada

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Marcus Månsson; [2023]
    Nyckelord :Quest 2; Guardian; warnings; virtual reality; game; immersion; Quest 2; Guardian; varningar; virtuell verklighet; spel; fördjupning;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker virtuella verklighetsvarningar i relation till fördjupning. Fördjupning är det engagemanget en spelare känner utifrån att spela ett spel och kan karakteriseras som graden eller nivån av engagemanget som spelaren har med olika aspekter av spelet. LÄS MER

  5. 5. Designing a Mobile Application to Measure Walking Speed for NPH Patients

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Martin Lindén; [2023]
    Nyckelord :NPH; walking speed; user experience; design guidelines; NPH; gånghastighet; användarupplevelse; designriktlinjer;

    Sammanfattning : Impairments in walking and balance are symptoms of normal pressure hydrocephalus. Measuring walking speed is therefore important for diagnosing and following the rehabilitation of patients with the diagnosis. However, performing the measurement at the hospital is costly and requires a lot of resources. LÄS MER