Sökning: "e businesses"

Visar resultat 1 - 5 av 465 uppsatser innehållade orden e businesses.

  1. 1. Konsumentbeteenden och hållbarhet. En kvalitativ studie av hur konsumentbeteenden påverkar hållbarhetsaspekterna av online försäljning av kosmetiska produkter, inklusive returer

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Smilla Seeger; Alice Svensson; [2024-02-12]
    Nyckelord :Consumer behaviour; digitalisation; cosmetics; returns; buyer-decision-progress; cognitive dissonance; secondary market;

    Sammanfattning : The ever-growing e-commerce brings many opportunities for society's consumers and businesses. Digitization has strongly contributed to these opportunities and has, among other things, facilitated the search for information and increased the range for the customer. LÄS MER

  2. 2. Effektlandsprincipen och gränsöverskridande digital marknadsföring : Marknadsrättsliga principers tillämplighet vid gränsöverskridande digital marknadsföring med särskilt fokus på det svenska detaljhandelsmonopolet av alkoholdrycker

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Oliver Edstrand; [2024]
    Nyckelord :Effektlandsprincipen; Ursprungslandsprincipen; E-handel; Alkoholdrycker; Detaljhandelsmonopol; Digital marknadsföring.;

    Sammanfattning : In art. 3 of e-commerce directive, the country-of-origin principle is established, and in terms of cross-border digital marketing actions, it states that marketing actions compliant with the laws of its originating EU member state is considered compliant throughout the union. LÄS MER

  3. 3. Mind The Gap Between Your Intelligence And Choice Architecture

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Amanda Liljevall; Emelie Lillskog; [2023-07-03]
    Nyckelord :Cookie consent notices; cookie banner; choice architecture; consumer choice behaviour; general data protection regulation; GDPR; online privacy; web content analysis;

    Sammanfattning : Digital footprints of online behaviour are now possible to gather through the use of cookies. As a result, consumer activities once considered private are now monitored and used by online businesses and marketers, providing them with information about who we are, what we think, and what we like. LÄS MER

  4. 4. "Cracking the GenZ Code: Unraveling the Needs, Pain Points, and Desires for an Improved Omnichannel Fashion Experience" : A qualitative study by understanding the consumer decision-making process

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Ebba Uhlin; Moa Lundberg; [2023]
    Nyckelord :Omnichannel; E-commerce; Physical Stores; Pain Points; Touchpoints; Customer Journey; Consumer Decision-Making Process; Retail Technologies; Generation Z;

    Sammanfattning : In recent years there has been a remarkable distribution of the omnichannel environment, which has emerged as a significant factor in the fashion industry. Today's society is characterized by customers who possess extensive knowledge and easy access to information online, with the added convenience of constantly available e-commerce. LÄS MER

  5. 5. Intrusion Detection systems : A comparison in configuration and implementation between OSSEC and Snort

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och elektroteknik (2023-)

    Författare :Peter Stegeby; [2023]
    Nyckelord :Intrusion detection; HIDS; NIDS; Signature-based; Linux; Windows; Sniffing packets; Upptäcka intrång; HIDS; NIDS; Signatur-baserad; Linux; Windows; Paketsniffing.;

    Sammanfattning : Hackare fortsätter att bli bättre på att få otillåten tillgång till våra datorer och kan undvika de mest grundläggande intrångsskyddade system och brandväggar på en standarddator. Då numren av intrång växer varje år och kostar företag miljoner av dollar, så verkar gapet mellan attackerare och försvarare att bli större. LÄS MER