Sökning: "effektivisera verksamheten"
Visar resultat 1 - 5 av 290 uppsatser innehållade orden effektivisera verksamheten.
1. Användbara lagerhanteringssystem : En fallstudie om designprinciper förlagerhanteringssystem inom verksamheter
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : Lagerhantering är en kritisk komponent inom försörjningskedjan som bidrar med noggrannhetenav lagernivåer samt flödet av in- och utkommande beställningar och leveranser. På senare år harlagerhantering blivit allt viktigare på grund av den ökade komplexiteten inom försörjningskedjanoch behovet av noggranna samt effektiva flöden. LÄS MER
2. Tillitsbaserad styrning ochledning, någonting nytt? : En kvalitativ studie av styrförändringar i enkommunal skola
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Bakgrund: Tillisbaserad styrning och ledning (TBSL) har under de senaste årenkommit att bli allt mera populärt. TBSL kan ses som en motreaktion till kritiken mot dentidigare rådande styrfilosofin New Public Management (NPM). LÄS MER
3. ÖB beordrar framåt marsch- varför står vi kvar? : Om samspelen mellan linjeorganisation och processer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : The Swedish Armed Forces is an organisation that is constantly undergoing changes. The period after the dissolution of the Warsaw Pact means that several defense decisions during the 1990s and early 2000s are enforced with extensive cuts and changed tasks for the organization. LÄS MER
4. "Vem ska ansvara för det här?" - En internkomparativ uppsats om värdekedjor i EU-rätten
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Inom ekonomin har begreppet värdekedja funnits sedan 1985 då det myntades av Michael E. Porter, professor vid Harvard Business School. LÄS MER
5. BANKKUNDERS INSTÄLLNING TILL AI-BASERADE TJÄNSTER : En kvantitativ marknadsundersökning om svenska kunders inställning till användning av AI inom banksektorn
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Denna studie har genomförts med syftet att undersöka svenska privatkunders inställning till AI-baserade banktjänster och vidare undersöka om de demografiska faktorerna ålder, köneller utbildning utgör en betydande skillnad på inställningen. Bankkundernas inställning till övergången av allt mer automation och AI-baserade lösningar inom banken är viktig och kan påverkas av faktorer såsom förtroende, användar nytta samt tjänstens syfte. LÄS MER