Sökning: "employer branding enkät"
Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden employer branding enkät.
1. Employer Branding : Hur kan företag eller organisationer utforma sitt varumärke för att skapa en attraktiv arbetsplats för de anställda?
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : I dagens samhälle är det de mest attraktiva företagen som det går bäst för i bemärkelsen att de har flest personer som söker sig till organisationen samt att de lättare behåller sin personal. Denna studie vill ta reda på hur företag kan stärka sitt varumärke för att skapa en attraktiv arbetsplats för medarbetare. LÄS MER
2. En attraktiv arbetsplats : En kvantitativ dels kvalitativ studie om värdefaktorer kopplat till vårdadministratörer
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Sverige har en kompetensbrist inom vården där behovet av vårdpersonal beräknas fortsätta växa inom det närmsta decenniet. En lösning är att omplacera de administrativa arbetsuppgifterna till vårdadministratörer och på så sätt nå en mer högkvalitativ vård i Sverige. LÄS MER
3. Employer branding - en intern kommunikationskraft : En kvantitativ undersökning om medarbetares upplevelse av interna kommunikationsstrategier kopplat till employer branding
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att få djupare förstelse och kunskap för om hur medarbetare på ett företag uppfattar arbetsgivarvarumärket och hur det kan bidra till att medarbetare känner ett engagemang för arbetsplatsen som arbetsgivare. I studien tillämpas en kvantitativ metod med en enkät som skickades ut till en specifik avdelning på ett företag som har 300 anställda tjänstemän. LÄS MER
4. Unga vuxnas syn på attraktiva arbetsgivare : En kvantitativ undersökning om hur man som arbetsgivare ska arbeta för att attrahera och behålla Unga vuxna
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Syftet med undersökningen är att öka kunskapen kring hur organisationer kan använda sig av Employer branding för att bli en attraktiv arbetsgivare i syfte att attrahera och behålla Unga vuxna samt att undersöka om det finns några skillnader mellan Unga vuxna män och kvinnor i vad de värderar hos en attraktiv arbetsgivare. Begreppet Unga vuxna har i den här uppsatsen avgränsats till individer mellan 18-29 år. LÄS MER
5. "Starka varumärken får kraft inifrån" : En kvalitativ fallstudie om internkommunikation kopplat till en organisations arbetsgivarvarumärke
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats studien är att få djupare förståelse för och kunskap om hur organisationen vi undersökt, hädanefter benämnt som Organisation X kommunicerar internt för att stärka/upprätthålla sitt arbetsgivarvarumärke och hur detta implementeras och i sin tur uppfattas av medarbetarna. Metod: Studien är en fallstudie som tillämpar en kvalitativ forskningsmetod med en tolkande ansats. LÄS MER