Sökning: "examinationsuppgift"

Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade ordet examinationsuppgift.

  1. 6. Fonologiska svårigheter hos barn : En studie om hur olika yrkesgrupper kan arbeta med detta

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Linda Harbe; Erika Windh; [2012]
    Nyckelord :Fonologiska svårigheter; Språksvårigheter; Språkutveckling; Språkstörning; Bornholmsmodellen;

    Sammanfattning : Sammanfattning I dagens samhälle är det viktigt att kunna kommunicera verbalt med olika personer i olika situationer och sammanhang. För de flesta så är detta inget större problem, men om man har svårigheter med talet som exempelvis stamning, pratar otydligt eller inte kan säga vissa språkljud, så kan det vara ett hinder för att föra ett samtal. LÄS MER

  2. 7. Nyutbildade kockar, har de tillräckliga yrkeskunskaper?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Jesper Isaksson; [2010]
    Nyckelord :Yrkeskunskaper; yrkesfärdigheter; yrkeskultur; motivation;

    Sammanfattning : Arbetets art: Examinationsuppgift 15 hp. Titel: Nyutbildade kockar, har de tillräckliga yrkeskunskaper? En fallstudie om fyra kockars och två arbetsledare/chefers erfarenheter och reflektioner. LÄS MER

  3. 8. Barns uppfattningar och reflektioner kring könsmönster på film

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Sofia Metso; Maria Persson; [2008]
    Nyckelord :Genus; könsmönster; film; barn;

    Sammanfattning : Syftet med vår examinationsuppgift är att få inblick i hur barn uppfattar och reflekterar kring könsmönster på film. För att få reda på detta valde vi att använda oss av gruppintervjuer. LÄS MER

  4. 9. Jehovas Vittnen : elever med en annan trosuppfattning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Ämnesavdelningen för religionsvetenskap

    Författare :Gunilla Andersson; Eva-Lotta Lingvall; [1998]
    Nyckelord :religionsdidaktik; Jehovas Vittnen; kulturmöte; religionsmöte; förhållningssätt; lärarprofessionalitet;

    Sammanfattning : Detta examensarbete har utförts som en examinationsuppgift i termin sju på Grundskollärarutbildningen 1-7 vid Högskolan i Gävle. Examensarbetets huvudsyfte var att ta reda på hur man som blivande lärare på bästa sätt bemöter en elev som är ett Jehovas vittne med hänsyn till både elevens trosuppfattning och Lpo 94. LÄS MER