Sökning: "förtroende 1"

Visar resultat 1 - 5 av 264 uppsatser innehållade orden förtroende 1.

  1. 1. SJUKSKÖTERSKANS OMVÅRDNADSÅTGÄRDER UNDER OCH EFTER ETT HJÄRTSTOPP INOM HÄLSO- OCH SJUKVÅRDEN

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Daniel Bloom; Henrik Larsson; [2024-01-26]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Ett hjärtstopp innebär att en persons hjärta av någon anledning har upphört att slå. Det krävs omedelbara insatser för att den drabbade ska ha så bra chans att överleva som möjligt, men trots detta är överlevnadschansen låg. LÄS MER

  2. 2. Medlemmarnas värderingar i ett lantbrukskooperativ : en studie om medlemmarnas upplevda värde i förhållande till ålder

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Charlotte Alicia Möller; Märta Wässman; [2024]
    Nyckelord :kooperativ; upplevt värde; medlemskap; lantbrukskooperativ; mänskliga värderingar;

    Sammanfattning : Sverige har idag omkring 1,2 miljoner företag varav drygt 58 000 klassas som jordbruksföretag. Sedan år 1990 har antalet jordbruksföretag i Sverige minskat med 40 %, vilket delvis kan förklaras av den produktionsförändring som sker samt pressade priser på bland annat insatsvaror. LÄS MER

  3. 3. Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? : En studie om hur företags sociala ansvar påverkar konsumenternas tilltro, köpintention och varumärkeslojalitet.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Lucas Persson; David Timbré; [2024]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; CSR; konsumentuppfattning; företags sociala ansvar; köpintention; långsiktig hållbarhet; kulturella skillnader; teknikbranschen;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: David Timbré och Lucas Persson Handledare: Martin Ahlenius  Datum: HT 23 Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur konsumenters uppfattning, medvetenhet och förtroende kring ett företags sociala samhällsansvar påverkar köpintention. Metod: Studiens metodik baseras på en kvantitativ karaktär med ett deduktivt, positivistiskt synsätt. LÄS MER

  4. 4. Social klass och förtroende för public service : En kvantitativ studie om lågt förtroende för nyhetsrapporteringen i Sveriges Radio och Sveriges Television.

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Edith Rosenberg; [2024]
    Nyckelord :Public service; förtroende; social klass; Bourdieu; Putnam; LPM.;

    Sammanfattning : Tillgången till opartisk information är av stor vikt för demokratiska samhällen. Där fyller public service-kanalernas nyhetsrapportering en viktig roll. LÄS MER

  5. 5. Multimodala varningssignaler och dess påverkan på människors tillit till självkörande fordon

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Niklas Tolf; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den ökade autonomin inom olika samhällssektorer, särskilt utvecklingen av självkörande bilar har betydande konsekvenser för samhället. Självkörande bilar erbjuder fördelar såsom minskade trafikolyckor, lägre utsläpp och förbättrad trafikflödeseffektivitet. LÄS MER