Sökning: "gamification design"

Visar resultat 11 - 15 av 230 uppsatser innehållade orden gamification design.

  1. 11. From gamer boy to gym boy : A design study on gamification

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Interaktiva och kognitiva system

    Författare :Caroline Estgren; [2023]
    Nyckelord :user experience; user interface; UX; UI; gamification; human centered design; health application.; användardesign; gränssnittsdesign; spelifiering; interaktionsdesign; gymapplikation; applikationsdesign.;

    Sammanfattning : A study investigating how gamification features can be designed within a gym application, how they affect the user’s situated motivation and user engagement, and how these features could increase user loyalty to the product. ... LÄS MER

  2. 12. Navigating the Evolving World of Fashion In-Game Advertising

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Evgenia Maria Botini; [2023]
    Nyckelord :gamification; in-game advertising; fashion advertising; consumer behavior; metaverse;

    Sammanfattning : Abstract This study addresses gaming as an interactive digital advertising tool, aiming to explore its effectiveness in digital marketing overall and to examine its impact on digital marketing for the fashion industry in particular. Purpose The purpose of this paper is to present an analytical framework for explaining the appeal of games for fashion brand advertising. LÄS MER

  3. 13. Desone : En social medieplattform med fokus på hälsa

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)

    Författare :Karinaho Ida; [2023]
    Nyckelord :Digital nudging; Fysisk hälsa; Mobila applikationer; User Interface UI ; Visuella designelement;

    Sammanfattning : För att lösa FN’s globala mål nummer 3 - god hälsa och välbefinnande - har jag skapat ensocial medie-plattform med fokus på hälsa. Med hjälp av social påverkan och andrametoder för beteendeförändring (kopplat till nudging och gamification) har jag skapat endigital miljö som främjar en hälsosam livsstil. LÄS MER

  4. 14. Design för motivation och engagemang i enterprise social media : Användning av inre motivation för utformandet av gamification och persuasive design

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Emma Thölin; Pegah Esnaashari Esfahani; [2023]
    Nyckelord :Intrinsic motivation; engagement; enterprise social media; gamification; persuasive design; Inre motivation; engagemang; enterprise social media; gamification; persuasive design;

    Sammanfattning : På grund av Covid-19 pandemin har sättet vi arbetar på förändrats och allt fler människor arbetar idag på distans. Detta har medfört att medarbetare kan känna sig ensamma utan en tillhörighet till den arbetsplats de jobbar på, vilket kan ha negativa effekter på deras engagemang och prestationer. LÄS MER

  5. 15. Establishing a Digital Framework for EdTech Learning for Primary Schools in the Rural Parts of the Guanajuato Region, Mexico : A Minor Field Study Based on Interaction Design Principles

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Katie Haidar; Sara Hailu; Samantha Johansson; [2023]
    Nyckelord :Minor Field Study; MFS; Interaction Design; Design Principles; Digital Education; Education Technology; EdTech; User Tests; Gamification; Mexico; Rural Primary Schools;

    Sammanfattning : This investigation is carried out with the desire to create a framework for digital learning tools in the region of Guanajuato, Mexico aimed towards primary schools in rural parts of the area. The framework is meant to be an aid in the implementation of technological equipments, especially tablets, and shed light on the most important aspects to take into consideration when designing and creating applications for those. LÄS MER