Sökning: "guidance documents."
Visar resultat 6 - 10 av 161 uppsatser innehållade orden guidance documents..
6. ”Trygghet och förutsägbarhet så att alla vågar delta” : En studie om samläsning för elever med intellektuell funktionsnedsättning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Introduktion: Denna studie undersöker lärarnas upplevelser och erfarenheter av att undervisa elever från anpassad skola och elever från grundskolan i samma klassrum vid samma tidpunkt. Fokus är att studera hur lärare beskriver arbetet med samläsning och vilka förutsättningar dessa har för att bedriva samläsning. LÄS MER
7. Municipal Narratives on Integration and Application of Green Infrastructure and Nature-based Solutions : A study of five municipalities in Stockholm County
Master-uppsats, KTH/Urbana och regionala studierSammanfattning : Green terms to bring the greenery back to cities have frequently begun to be coined as a result of rapid urbanization. To emphasize the benefits of urban greenery, terms such as nature-based solutions (NbS) and green infrastructure (GI) have been raised in planning circles. LÄS MER
8. OPERATIONALIZING SUSTAINABLE DEVELOPMENT GOAL 11 : Utilization of a neighborhood sustainability assessment tool for localizing the sustainable development goals in Swedish municipalities
Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Efforts towards sustainable urban areas are fundamental for the attainment of the Sustainable Development Goals [SDGs], embodied in goal 11 of sustainable cities and communities. Sustainable urban development requires the goals to be localized and operationalized to the applied areas needs and prerequisites. LÄS MER
9. Challenges, needs, and connection points in EFL teachers’ and students’ perspectives of formative assessment
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Formative assessment is an educational approach that challenges the traditional summative ways of teaching. Although formative assessment has been found to stimulate learning development, it also involves difficulties for teachers to implement. LÄS MER
10. BREAKING BARRIERS: Unveiling Best Practices for Promoting Urban Cycling
Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : This study investigates the barriers faced by cities in their efforts to increase the number of urban cyclists and aims to identify best practices to fulfil cities' ambitions. The research explores the multi-dimensional nature of the obstacles and highlights the significance of understanding and addressing them effectively. LÄS MER