Sökning: "icke-spelare"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet icke-spelare.

  1. 1. Spel & Dobbel - på gott eller ont? : En kvalitativ intervjustudie gällande unga människors uppfattning om spelreklam.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Oscar Agius; Simon Forsmark; [2022]
    Nyckelord :Gambling advertising; marketing; gambling; intermediaries; risks; Spelreklam; marknadsföring; penningspel; mellanhänder; risker;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att studera vilken syn unga människor har på spelreklam och hur de anser att spelreklamen framställs, samt hur spelbolagen går tillväga för att marknadsföra sig. Begreppet spelreklam åsyftar i studien marknadsföring för alla typer av penningspel. LÄS MER

  2. 2. The relationship between extramural English activities and performance on vocabulary tests among Swedish upper secondary school learners

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Lejla Zeidan; [2019]
    Nyckelord :Extramural English; out-of-school learning; vocabulary; second language acquisition; second language learning; ESL; EFL; vocabulary acquisition; core vocabulary; peripheral vocabulary; gaming; gamification; upper secondary school; gamers; non-gamers; vocabulary test; Paul Nation; extramural engelska; vokabulär; vokabulärinlärning; språkinlärning; EFL; ESL; gaming; gamification; gymnasiet; gamers; non-gamers; Paul Nation;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to provide additional research on the topic of the relationship between extramural English activities and performance on vocabulary tests among Swedish school learners. Data were collected from English L2 learners in Swedish upper secondary school (English 6 course). LÄS MER

  3. 3. Träningsmotivation genom spelifiering : Baserat på övrigt spelande i vardagen

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Jakob Nyhlin; Samuel Stålberg; [2018]
    Nyckelord :Spelifiering; Gamification; Motivation; Design Science;

    Sammanfattning : I denna studie undersöks effekten av spelifiering på människors träningsmotivation i förhållande till om de spelar dator-, tv- eller mobilspel regelbundet eller inte. Undersökningen genomfördes med hjälp av två testgrupper baserade på testpersonernas spelvanor. LÄS MER

  4. 4. Jag har inte tid att spela tevespel : En kvalitativ studie om icke-spelares syn på digitalt spelande

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Anja Blomqvist; [2015]
    Nyckelord :Digital games; lack of interest in games; non-gamers; Digitala spel; bristande intresse för spel; icke-spelare;

    Sammanfattning : This study explores possible contributing factors to why some people don’t engage in playing digital games. The purpose of this paper is to gain a deeper understanding of why they don’t participate in this activity. The objective was to examine the social aspect, the time facet and the technical requirement of mastery as hindering barriers. LÄS MER

  5. 5. "Man måste ju typ lära sig, annars går det inte" : World of Warcraft och lärande av engelska

    Kandidat-uppsats, Pedagogiskt arbete

    Författare :Johanna Astrén; [2010]
    Nyckelord :Andraspråksinlärning; Elevinflytande; Engelska; Fritidsengelska; Interaktion; MMORPG; Onlinespel; Språkdidaktik; World of Warcraft;

    Sammanfattning : Det här examensarbetet har sin utgångspunkt i elevernas intresse av att spela onlinespelet Word of Warcraft (WoW) vilket har lett fram till en undersökning om spelets eventuella påverkan på elevernas färdigheter i engelska, och hur den i så fall ser ut. Eftersom spelet inte finns på svenska är de flesta spelarna beroende av sina färdigheter i engelska för att kunna förstå och göra sig förstådd i spelet. LÄS MER