Sökning: "ikea nätverk relationer"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden ikea nätverk relationer.

  1. 1. Ingen reklam tack! Men gärna Ikea-katalogen : En studie kring vad som händer när marknadsföringen kliver in i sociala forum på Internet

    Magister-uppsats, Institutionen för studier av samhällsutveckling och kultur

    Författare :Sofia Widén; Sofia Sundkvist; [2008]
    Nyckelord :SNS; marknadsföring; WOM; word of mouth; mun-till-mun; sociala roller; nätverk; Internet; sociala forum; vänskap; etik; moral; facebook; lunarstorm;

    Sammanfattning : The social network services (SNS) on the Internet are becoming more common, and are starting to have a higher range of users, which is affecting Internet marketing. We (the authors) have a feeling that a growing online marketing within social networks could interrupt the order of social standards. LÄS MER

  2. 2. Osäkerhetshantering i etableringsprocessen : Svenska detaljhandelsföretag i Ryssland

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Marina Davidsson; Stina Lundkvist; [2007]
    Nyckelord :Osäkerhetshantering; etableringsprocess; internationalisering; nätverk relationer; kulturavstånd;

    Sammanfattning : Globaliseringen har bidragit till svenska företags etablering på utländska marknader och en etablering kan ibland vara en riskfylld process där företagen möter diverse svårigheter som kan bero på hinder i form av nya förutsättningar och regelverk som företag inte är vana vid från hemmamarknaden. Det här har lett till frågeställningen om hur detaljhandelsföretag hanterat den osäkerhet som uppkommer i samband med en utlandsetablering. LÄS MER

  3. 3. IKEAs etablering i Ryssland ur ett nätverksperspektiv

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anne-Marie Svensson; Johan Sandberg; Linn Ahlqvist; [2002]
    Nyckelord :marknadsetablering; nätverk; utvecklingsekonomier; Ryssland; matchning; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att analysera IKEAs etableringsprocess i Ryssland ur ett nätverks-perspektiv, för att undersöka hur IKEA har byggt upp/skapat sitt nätverk i Ryssland. Avsikten är främst att studien ska kunna vara till stöd för andra företag som planerar att etablera sig i Ryssland. LÄS MER