Sökning: "individuella programmet gymnasiesärskola"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden individuella programmet gymnasiesärskola.

  1. 6. Samverkan utanför ordinarie undervisningsgrupper : Makten att segregera och diskriminera elever på gymnasiesärskolan

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik (PED)

    Författare :Jennie Helgesson; Camilla Sterner; [2015]
    Nyckelord :Gymnasieskolan; gymnasiesärskola; inkludering; integrering; makt; samverkan; segregering;

    Sammanfattning : Syftet är att undersöka gymnasiesärskoleelevers möjligheter att undervisas utanför den ordinarie undervisningsgruppen. Detta sker genom intervjuer med skolledare. Erfarenheter har visat att det är skillnad på möjligheter till samverkan beroende på om du är inskriven inom det individuella programmet eller det nationella programmet. LÄS MER

  2. 7. Musikundervisning på gymnasiesärskola : Ur lärares perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Elisabet Wangby Björling; [2014]
    Nyckelord :särskola; funktionshinder; specialpedagogik; musikundervisning;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att få en ökad kännedom kring hur musikundervisning på gymnasiesärskola kan se ut och hur musiklärare upplever sin undervisning. Detta har undersökts genom kvalitativa halvstrukturerade intervjuer med tre utbildade musiklärare som arbetar på programmet för estetiska verksamheter och det individuella programmet. LÄS MER

  3. 8. En gymnasiesärskola i världsklass : Hur och vad visualiserar gymnasiesärskoleelever i sina idéer om en bra skola

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för kultur-, religions- och utbildningsvetenskap

    Författare :Agneta Viklund; [2012]
    Nyckelord :Kunskap genom bild; Annorlunda intelligenser; Elevperspektiv; Delaktighet; Gymnasiesärskola; Helhetssyn; Världsklass 2030;

    Sammanfattning : Intentionen med uppsatsen var att lyfta fram ett elevperspektiv på att Stockholm stad har satt som mål att år 2030 förfoga över en skola i världsklass. Informanterna som deltog i studien går Individuella programmet i en gymnasiesärskola i södra Stockholm. LÄS MER