Sökning: "influenser marknadsföring"

Visar resultat 16 - 19 av 19 uppsatser innehållade orden influenser marknadsföring.

  1. 16. En Reko, Eko eller Schysst resa? : - En studie om hur Svenska researrangörer förhåller sig till turismens hållbarhetsfenomen

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Elin Bryntesson; Josefine Strömberg; [2014]
    Nyckelord :Sustainable tourism; Travel organizers; Communication; Homepage; Responsibility; Hållbar turism; Researrangörer; Kommunikation; Besökshemsida; Ansvar;

    Sammanfattning : Denna kandidatuppsats har haft som syfte att undersöka hur två svenska researrangörer; Ving och Fritidsresor, kommunicerar och marknadsför sig genom text med fokusering mot hållbar turism. Researrangörernas tolkning och föreställning av deras hållbara arbete har granskats och ställts mot tidigare turismvetenskaplig begreppsapparat gällande hållbar turism, som uppfattas vara av komplex karaktär. LÄS MER

  2. 17. Tweenies som modekonsumenter

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Michelle Bianchi; Mattias Ferlin; [2014]
    Nyckelord :tweenies; tweens; marknadsföring; marknadskommunikation; modemarknadsföring; modeföretag; konsumentbeteende; köpbeslut; referensgrupper; peer-to-peer marknadsföring;

    Sammanfattning : Detta är en studie inom ämnet marknadsföring. Studien har undersökt vilka faktorer som påverkar tweenies d v s barn i åldersgruppen 9 -13 år i deras modekonsumtion, vilka skillnader det finns mellan hur modeintresserade och icke modeintresserade tweenies påverkas när de konsumerar mode samt vilka skillnader det finns mellan hur tweenies och deras föräldrar upplever att tweenies påverkas av olika faktorer i sin modekonsumtion. LÄS MER

  3. 18. Den vita fläcken på märknadsförarnas karta : En studie om hur marknadsförarna hos de stora svenska livsmedelsbutikerna kan förbättra sina förutsättningar hos invandrarkonsumenterna

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Louise Tomassino; Mona Rahimzadeh; [2010]
    Nyckelord :marknadsföring; invandrare; borglömd målgrupp; högtider; ramadan; judar; islam; VG; louise tomassino; mona rahimzadeh; företagsekonomi; kandidatuppsats;

    Sammanfattning : Denna studie avser att ur en positivistisk ansats analysera hur marknadsförare bättre kan nå ut till invandrarbefolkningen, inte minst i anslutning till de större utländska högtiderna. Syftet är att försöka få handlarna att förbättra marknadsföringen mot denna målgrupp och nå ut med ett budskap som de kan identifiera sig med. LÄS MER

  4. 19. Marknadsföringslagen & varumärkesskyddet, komplettering eller överlappning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Per Lidman; [1999]
    Nyckelord :Immaterialrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Känneteckensrätten är ett dynamiskt rättsområde som är föremål för närmast ständiga förändringar. Starka influenser kommer från omvärlden i form av EG-rättsakter men också historiskt genom jämförelser mot utlandet. LÄS MER