Sökning: "influenser marknadsföring"

Visar resultat 11 - 15 av 19 uppsatser innehållade orden influenser marknadsföring.

  1. 11. The boom of the brewery industry : A qualitative analysis of the current bubbling trend that has washed over the Swedish market

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Rebecka Wiking; Armin Tayefeh Morsal; [2019]
    Nyckelord :Microbrewery; craft beer; trend; marketing; Mikrobryggeri; hantverksöl; trend; marknadsföring;

    Sammanfattning : The number of microbreweries in Sweden has shown a huge increase over the last few years. The massive expansion concerns professionals as well as civilians, and the purpose of this thesis is to examine what factors answers for this boom. This was proceeded through qualitative interviews with different professions within the business. LÄS MER

  2. 12. "Sätt guldkant på vardagen!" En studie om kvinnors konsumtion av weekendresor

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Ida Jönsson; Kajsa Gunnarsson; [2017]
    Nyckelord :weekendresor; kvinnlig resekonsumtion; drivkrafter; interna och externa faktorer; Business and Economics;

    Sammanfattning : Fenomenet weekendresor har blivit en växande nisch inom dagens turismsektor och utifrån det väcktes vårt intresse. Syftet med studien är att analysera och skapa en djupare förståelse för kvinnors konsumtion av weekendresor genom att se på vilken betydelse olika drivkrafter har. LÄS MER

  3. 13. Incollaboration : En kvalitativ & kvantitativ studie om samband mellan företag, influencers & konsumenter på Instagram.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Julia Svensson; Pontus Liljenberg; Sascha Beetz Magnusson; [2017]
    Nyckelord :Influencer marketing; Stealth marketing; Brand; Business; Consumers; Identity; Profile; Image; Communication.; Dold marknadsföring; Varumärke; Företag; Konsument; Identitet; Profil; Image; Kommunikation.;

    Sammanfattning : Sedan den ökade användningen av sociala medier står varumärken idag inför en enorm utmaning i att kommunicera och förmedla sin identitet och profil för att kunna skapa en konkurrensfördel på marknaden. Bildnätverket Instagram är en av de plattformar som växer allra mest (Laboon 2016) och som idag anses vara ett av de kraftfullaste marknadsföringsverktygen för företag (Safko 2012). LÄS MER

  4. 14. ”Less is more” – En studie om Scandi Styles betydelse utifrån ett konsumentkulturperspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Petter Neldemo; Jessica Holmqvist; Lisa Örtegren; [2017]
    Nyckelord :Ambi-Brands; Consumer Culture Theory; Consumer Identity Projects; Fashion Theory; Style Codes; Group Identity; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: ”Less is more” – En studie om Scandi Styles betydelse utifrån ett konsumentkulturperspektiv Seminariedatum: 2017-01-12 Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå Författare: Jessica Holmqvist, Petter Neldemo, Lisa Örtegren Handledare: Clara Gustafsson Nyckelord: Ambi-Brands, Consumer Culture Theory, Consumer Identity Projects, Fashion Theory, Style Codes, Group Identity Syfte: Uppsatsens syfte är att undersöka hur Scandi Style uttrycks och, med utgångspunkt från CCT och Fashion Theory, studera hur denna modestil kan användas för att skapa en unik och social identitet. Metod: En kvalitativ studie har gjorts i uppsatsen, som har baserats på ett hermeneutiskt tillvägagångssätt tillsammans med etnografiska inslag. LÄS MER

  5. 15. Klädproduktion för svensk marknad ur ett energiperspektiv - En komparativ studie mellan tre textila material genom influenser av LCA

    Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Jen Pham; [2015]
    Nyckelord :clothes; textiles; energy; LCA; environmental impacts; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : The consumption of clothes in Sweden has dramatically increased since the beginning of the 2000s. Changing of attitudes towards clothing in society and accessible fast fashion are a few contributing factors. LÄS MER