Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Digitala marknadsföringsstrategier med sociala medier för nystartade företag inom streetwear-klädbranschen.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Titel: Digitala marknadsföringsstrategier med sociala medier för nystartade företag inom streetwear-klädbranschen. Författare: Kenan Omeragic Handledare: Christine Tidåsen Nyckelord: Startupföretag, sociala medier, digital marknadsföring, strategi, konsumenter. LÄS MER
2. Provokativ marknadsföring : En studie om unga vuxnas attityder gentemot provokativ marknadsföring på sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Bakgrund Digitaliseringen har kommit långt och samhället behöver anpassa sig efter dess utveckling. Idagsläget finns det olika typer av reklam som framhävs på olika sätt. På 1990-talet användes provokativ marknadsföring på ett annat sätt i jämförelse med dagsläget. LÄS MER
3. Hur påverkas konsumenter av kulturell marknadsföring? : En kvalitativ studie om relationen mellan varumärkesimage och företags engagemang i sociala frågor och nya sociala rörelser
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : I samtidens samhälle uppmärksammas sociala orättvisor bland annat genom att sociala rörelser sprids globalt och engagerar människor som kan identifiera sig i rörelsens budskap. Att engagera sig har även börjat sprida sig till företag och konsumenter kan identifiera vilka sociala frågor eller värderingar som står bakom ett varumärke. LÄS MER
4. Influenser-marknadsföring : En kvalitativ studie huruvida influenser-marknadsföring påverkar konsumentens köpbeteende utifrån ett trovärdighetsperspektiv
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Vi lever under en digitaliserad miljö som konstant bidrar med en förändrad och utvecklad marknadsföring. Genom att individen numera är aktiv inom en digitaliserade miljön, har det resulterat till en ny variant av marknadsföringsstrategi. LÄS MER
5. Can less be more? : En studie om betydelsen av influencers följarantal inom influencer marketing
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Under de senaste åren har det blivit allt viktigare för företag att vara aktiva på sociala medier och ha en kontinuerlig uppdatering på de olika sociala plattformarna. Det beror på att influencer marketing som marknadsföringsstrategi börjat ersätta den traditionella marknadsföringen. LÄS MER