Sökning: "informationssystem crm"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden informationssystem crm.

  1. 1. Arkitektonisk teknisk skuld : Hantering, utmaningar och risktaganden bland molnen

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Informationssystem; Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johannes Svensson; Alexander Nilsson; [2023]
    Nyckelord :architectural technical debt; technical debt; Salesforce; management; CRM; cloud service; arkitektonisk teknisk skuld; teknisk skuld; Salesforce; management; CRM; molntjänst;

    Sammanfattning : Arkitektoniska beslut har ofta långvariga effekter på system. När beslut leder till ökad komplexitet, underhållbarhet och hämmad utvecklingshastighet, uppstår arkitektonisk teknisk skuld. LÄS MER

  2. 2. Next Best Action : A clustering framework for Customer Relationship Management

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :William Takolander; [2022]
    Nyckelord :CRM; Clustering; Data analysis; Customer engagement;

    Sammanfattning : For companies that supply a service to their customers, there will always be a difference in engagement from customer to customer. Some customers might have created an account, they might also have a paid subscription, or they neither have an account nor are a subscriber. Meaning that they only interact with the free content provided. LÄS MER

  3. 3. CRM och organisatorisk kontroll : En kvalitativ studie om hur organisatorisk kontroll påverkas av CRM-system

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Rikard Kloth; Thomas Norén; [2022]
    Nyckelord :Customer Relationship Management CRM ; organizational control; property management; Customer Relationship Management CRM ; organisatorisk kontroll; fastighetsförvaltning;

    Sammanfattning : En framgångsrik CRM-strategi inkluderar ofta omfattande förändringar och kräver där­för mycket engagemang och planering. CRM-system kan påverka organisationers former och mekanismer för kontroll där kontrollen exempelvis kan utgöras av verbala direktiv direkt från en överordnad till en underordnad, nedskrivna regler eller genom ett upplevt grupptryck. LÄS MER

  4. 4. The Implementation of social CRM : Key features and significant challenges associated with thepractical implementation of social Customer RelationshipManagement

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Julia Kansbod; [2022]
    Nyckelord :Big Data; CRM; GDPR; Social CRM; Social media; Web 2.0;

    Sammanfattning : The rise of social media has challenged the traditional notionof CRM and introduced a new paradigm, known as socialCRM. While there are many benefits and opportunitiesassociated with the integration of social data in CRMsystems, a majority of companies are failing their social CRMimplementation. LÄS MER

  5. 5. Behov av systemintegration i energibranschen : En fallstudie om hur ett behov uppstår.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Informatik

    Författare :Diego Barraza; [2022]
    Nyckelord :System integration; information system; energy companies; digitalization; IT; CRM-system; Systemintegration; Informationssystem; Energibolag; Digitalisering; IT; CRM-system;

    Sammanfattning : Fallstudien har undersökt hur ett behov uppstår av att integrera informationssystem med varandra, vad det innebär för företag som inte väljer att integrera informationssystem och vilka för- och nackdelar det finns det med systemintegration. Fallföretaget som i denna studie kallas för ”Energiföretaget AB” och innehar flera ansvarsområden som anses vara samhällsviktiga tjänster för infrastrukturen. LÄS MER