Sökning: "informationssystem crm"
Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden informationssystem crm.
1. Arkitektonisk teknisk skuld : Hantering, utmaningar och risktaganden bland molnen
Master-uppsats, Uppsala universitet/Informationssystem; Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Arkitektoniska beslut har ofta långvariga effekter på system. När beslut leder till ökad komplexitet, underhållbarhet och hämmad utvecklingshastighet, uppstår arkitektonisk teknisk skuld. LÄS MER
2. Next Best Action : A clustering framework for Customer Relationship Management
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologiSammanfattning : For companies that supply a service to their customers, there will always be a difference in engagement from customer to customer. Some customers might have created an account, they might also have a paid subscription, or they neither have an account nor are a subscriber. Meaning that they only interact with the free content provided. LÄS MER
3. CRM och organisatorisk kontroll : En kvalitativ studie om hur organisatorisk kontroll påverkas av CRM-system
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : En framgångsrik CRM-strategi inkluderar ofta omfattande förändringar och kräver därför mycket engagemang och planering. CRM-system kan påverka organisationers former och mekanismer för kontroll där kontrollen exempelvis kan utgöras av verbala direktiv direkt från en överordnad till en underordnad, nedskrivna regler eller genom ett upplevt grupptryck. LÄS MER
4. The Implementation of social CRM : Key features and significant challenges associated with thepractical implementation of social Customer RelationshipManagement
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologiSammanfattning : The rise of social media has challenged the traditional notionof CRM and introduced a new paradigm, known as socialCRM. While there are many benefits and opportunitiesassociated with the integration of social data in CRMsystems, a majority of companies are failing their social CRMimplementation. LÄS MER
5. Behov av systemintegration i energibranschen : En fallstudie om hur ett behov uppstår.
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/InformatikSammanfattning : Fallstudien har undersökt hur ett behov uppstår av att integrera informationssystem med varandra, vad det innebär för företag som inte väljer att integrera informationssystem och vilka för- och nackdelar det finns det med systemintegration. Fallföretaget som i denna studie kallas för ”Energiföretaget AB” och innehar flera ansvarsområden som anses vara samhällsviktiga tjänster för infrastrukturen. LÄS MER