Sökning: "innovation pedagogy"
Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden innovation pedagogy.
1. Perspektiv på digital relationskompetens : Analys av lärares strategier för att stödja utbildningsrelationer i digitala lärmiljöer
Magister-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Studien syftar till att öka kunskapen om lärares digitala relationskompetens samt bidra till utveckling av praktik och teori inom relationell pedagogik i digitala lärmiljöer. I studien analyserades kvalitativa enkätsvar från 123 lärare och lärarstudenter i Sverige och Finland angående hur de uppfattade att de kunde stödja relationer mellan lärare och elev i distansundervisning. LÄS MER
2. ÖKAD INNOVATIONSFÖRMÅGA GENOM PARTNERSKAP I OFFENTLIG SEKTOR : En studie om hur innovationspedagogiken inom LOFT kan stödjakommunledningar i deras utveckling mot ökad innovationsförmåga och tillämpning av innovationsledning
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Titel: Ökad innovationsledningsförmåga genom partnerskap i offentlig sektor.-En studie om hur partnerskapet LOFT kan stödja kommunledningar i deras utveckling mot ökadinnovationsförmåga och tillämpning av innovationsledning.Forskningsfrågor: F1. Hur fungerar innovationspedagogiken inom ramarna för LOFT?F2. LÄS MER
3. Skit i boken! Var ÄR lupparna? : En fenomenografisk studie om pedagogers uppfattningar av utomhuspedagogik
M1-uppsats, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : The purpose of this paper is to analyze how preschool teachers in seven preschools from different pedagogical perspectives in Sweden think about outdoor pedagogy and whether their perspectives influence their work and how they teach. Three research questions have been formulated in order to investigate the purpose: What are the pedagogues’ perceptions of outdoor pedagogy? What are the pedagogues’ perceptions of the differences between teaching indoors and outdoors? What are the pedagogues’ main perceptions of outdoor teaching? A qualitative method has been used in this study, the data were collected through interviews and observations using a phenomenographical approach. LÄS MER
4. Beyond Nature & Culture: A Praxiography of the Digital Classroom
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Education systems around the world face great challenges as social distancing measures force physical classrooms to close down in order to mitigate the spread of sars-cov-2. Consequently, teachers and students have resorted to digital classrooms. LÄS MER
5. Sidetracks in remote digital teaching – Facilitating a sense of presence, closeness and immediacy in times of physical distancing
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : With the aim of designing tools, processes and means to support secondary school teachers in maintaining a sense of presence, closeness and immediacy when interacting with their pupils remotely in rapidly appropriated digital learning environments due to Covid-19, this thesis examined the meaning, importance and possibilities of creating a sense of presence, closeness and immediacy in remote digital teaching.The process was based on research for design, encompassing literature study, field research and methods of interaction design to reach conclusions on meaningful tools, processes and means of supporting secondary-school teachers in remote digital teaching. LÄS MER