Sökning: "inom hotell"
Visar resultat 6 - 10 av 273 uppsatser innehållade orden inom hotell.
6. Tjänstelogik i praktiken inom budgethotell : En fallstudie av Good Morning Hotell
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : This thesis examines some factors that play a role in creating new opportunities for service innovationwithin the context of budget hotels, and aims to identify the various factors that characterize servicelogic in practice. The research question aims to explore the conditions that are required to develop astructured service innovation process at Good Morning hotel, which ultimately influences thecustomer experience. LÄS MER
7. Den abnormala avkastningen och investerarnas beteende : En empirisk studie av hotellbranschen på aktiemarknaden under Covid-19
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Syftet: Studien syftar till att analysera och beskriva den abnormala avkastningen på aktier inom hotellbranschen under Covid-19. Ytterligare analyseras agerandet av hotellföretagens största aktieägare under pandemin för att skapa en förståelse för hur storägarna hanterade sitt aktieinnehav. LÄS MER
8. "Personalomsättning är inte ett jätteproblem för oss" : En studie om chefers perspektiv på personalomsättning inom säsongsbetonade hotell
M1-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna uppsats är ämnad att undersöka hur chefer på säsongsbetonade hotellupplever personalomsättningen och om de arbetar aktivt gentemot den. Uppsatsenämnar även att undersöka vad cheferna anser vara påverkande faktorer till problemetoch hur de tacklar problemen idag. LÄS MER
9. Hotellens hållbarhetsparadox
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att studera hållbarhet och hållbart HRM inom en hotellverksamhet och hur ledningen går tillväga med att kommunicera ut detta till sin personal. Studien ska bidra med en ökad förståelse för hållbarhet, hur man skapar socialt värde inom hotell och vilka utmaningar som finns med att förhålla sig till hållbarhet när gästerna är sensations- och nöjessökande. LÄS MER
10. Vem avgör, du eller eWOM? : En kvalitativ studie om hur electronic word of mouth påverkar konsumenters köpbeslut med fokus på onlinebokningar av hotell
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att bidra med kunskap om eWOM:s inflytande på konsumenters köpbeslut när de bokar ett hotell online samt betydelsen av konsumenternas uppfattning av recensioners trovärdighet. Teori: Studien utgår från teorier om köpbeslutsprocessen, elektronisk word of mouth (eWOM), onlinerecensioner, eWOM på sociala medier och trovärdighet inom eWOM. LÄS MER