Sökning: "kau intervjuer"

Visar resultat 1 - 5 av 3130 uppsatser innehållade orden kau intervjuer.

  1. 1. ”Att blanda saft antar jag är kemi också” : Förskollärares uppfattningar om alternativ och kompletterande kommunikation (AKK) i förskolans kemiundervisning med barn 1–3 år.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Linda Olsson; Linnéa Johansson; [2024]
    Nyckelord :Augmentative and alternative communication AAC ; Early childhood education; Pre-school Teachers’ Opinions; Chemistry education; Communication; Alternativ och kompletterande kommunikation AKK ; Förskolepedagogik; Förskollärares uppfattningar; Kemiundervisning; Kommunikation;

    Sammanfattning : Många barn behöver alternativ och kompletterande kommunikation (AKK) för att tillgodogöra sig undervisningen i förskolan. AKK kan därmed bidra till undervisningen av kemi, speciellt undervisning för de allra yngsta barnen. LÄS MER

  2. 2. Språkutveckling hos flerspråkiga barn : En kvalitativ studie om pedagogers metoder och tillvägagångssätt, och deras roll i arbetet med flerspråkiga barns språkutveckling.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Pernilla Karlsson; [2024]
    Nyckelord :Multilingualism; language development; approach; pedagogues and preschool.; Flerspråkighet; språkutveckling; förhållningssätt; pedagoger och förskola.;

    Sammanfattning : This study is about language development in multilingual children. The purpose of this qualitative study is to highlight how the pedagogues in the preschool describe how they support and challenge the children in their language development. The method used is semi-structured interviews. LÄS MER

  3. 3. Synergieffekt eller spel för galleriet? : Samverkan mellan skolan och Barn- och ungdomspsykiatrin (BUP)

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)

    Författare :Ulrika Sten; Josefin Berglund; [2024]
    Nyckelord :Collaboration; Mental illness; School; Child- and adolescent psychiatry; Samverkan; Psykisk ohälsa; Skolan; Barn- och ungdomspsykiatrin;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka samverkan mellan skolan och Barn- och ungdomspsykiatrin (BUP) utifrån professionellas upplevelser. För att besvara studiens syfte antogs en kvalitativ ansats där sju halvstrukturerade intervjuer genomfördes med kuratorer och enhetschef från BUP samt skolkuratorer och skolsköterska från skolans elevhälsa. LÄS MER

  4. 4. Nya kompetenskrav på revisorer att granska hållbarhetsrapporter : En kvalitativ studie om revisorns kvalifikationer att granska hållbarhetsrapporter

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Etienne Bahizi; Samuel Lönnbratt; [2024]
    Nyckelord :sustainability report; Hållbarhetsrapport;

    Sammanfattning : Till följd av nytt regelverk för granskning av hållbarhetsrapporter ställs nyakompetenskrav på revisorer. Historiskt har revisorer endast behövt hakompetens att granska finansiell information men nu kommer de att behövaskaffa sig kompetens att granska icke finansiell information. LÄS MER

  5. 5. "Vi kan inte packa in allt i bubbelplast" : En studie om förskollärares syn på riskfylld lek i förskolans utomhusmiljö

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Frida Nygren; Olivia Möberg; [2024]
    Nyckelord :ECEC; outdoor environment; risky play; scaffolding; Förskola; riskfylld lek; stöttning; utomhusmiljö;

    Sammanfattning : From previous experiences, different perceptions of risky play have been noticed. This study therefore aims to shed light on the early childhood education center (ECEC) teachers’ approach to and perceptions of risky play in ECEC outdoor environment. LÄS MER