Sökning: "kommunikationen med anställda"

Visar resultat 36 - 40 av 417 uppsatser innehållade orden kommunikationen med anställda.

  1. 36. Distansarbetets påverkan på management : En komparativ studie mellan distans- och traditionellt arbete

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Emma Grass Casalini; Bardia Shoushtari; [2022]
    Nyckelord :Management; Management control; Remote working; Teleworking; Leadership; Workplace; Hybrid work; Flexible work; Working arrangements;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor: Syftet med uppsatsen är att undersöka skillnader i management och management control när ett arbete utförs på distans och  på en traditionell arbetsplats.   Med härledning till från syftet formuleras forskningsfrågorna till:                                                                                    Skiljer sig utövning av management mellan en distans- och traditionellt arbetsplats? Uppstår samma typ av problem mellan en distans- och traditionellt arbetsplats? Vad är för- och nackdelarna med att arbeta på distans kontra en traditionell arbetsplats? Har arbetsplatser som gått från den traditionella arbetsplatsen till distansarbetet ändrat sin management control? Skiljer sig kommunikationen mellan anställda när de arbetar på distans kontra en traditionell arbetsplats?  Metod: Uppsatsen är baserad på en kvalitativ forskningsmetod och empirisk data utgörs utav åtta semistrukturerade intervjuer med sakkunniga personer. LÄS MER

  2. 37. Att kommunicera om klimatet. En fallstudie av Världsnaturfondens kampanj Earth Hour i Sverige.

    Master-uppsats, Lunds universitet/Centrum för miljö- och klimatvetenskap (CEC); Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Elena Kondryukova; [2022]
    Nyckelord :WWF; Världsnaturfonden; Earth Hour; kommunikation; miljöstyrning; miljökommunikaion; påverkanskampanjer; kampanjer; kommunikationsstrategi; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Climate change is a global threat to human and animals’ well-being on Earth. The threat of climate change has been known for over 30 years and it is now a fact that humans are the main contributing factor to it. Despite this, in 2022 it is no longer an abstract phenomenon, but our reality. LÄS MER

  3. 38. Ledningens internkommunikation som verktyg i förändringsprocessen ur ett medarbetarperspektiv

    Master-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Indira Cavka; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Förändringstakten i hela samhället har blivit snabbare genom åren och det är framför allt tekniken som driver denna utveckling menar Olsson (2017). Organisationer ställs inför många utmaningar och förändringar inom verksamheten är nödvändiga för organisationens överlevnad. LÄS MER

  4. 39. Ledarskap På Distans : En kvalitativ studie om hur offentliga ledare kommunicerar och motiverar sina anställda på distans

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Irma Huseinbasic; [2022]
    Nyckelord :Ledarskap; ledarskap på distans; situationsanpassat ledarskap; kommunikation på distans; motivation på distans; coronaviruset;

    Sammanfattning : När covid-19 pandemin slog till Sverige beslutade många organisationer att bedriva sina verksamheter på distans. Det resulterade i att både medarbetarna och ledarna hamnade i en digital värld där de behövde förändra sina respektive arbetssätt. LÄS MER

  5. 40. SOCIALT ARBETE OCH AKTIVITETSBASERADE ARBETSPLATSER - POSITIVT ELLER NEGATIVT FÖR SOCIALSEKRETERARE? : En litteraturstudie om aktivitetsbaserade arbetsplatser inverkan på socialsekreterares yrkesroll

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Eric McCluskie; [2022]
    Nyckelord :Social service worker; activity-based workplace; impact; professional role; workplace; cooperation; Socialsekreterare; aktivitetsbaserad arbetsplats; inverkan; yrkesroll; arbetsplats; samverkan;

    Sammanfattning : Socialsekreterare förväntas alltmer interagera med andra organisationer för att utföra effektivt socialt arbete. En lösning har blivit att introducera mer flexibla arbetsplatser i form av aktivitetsbaserade arbetsplatser (ABW) för att förbättra interaktion och kommunikation mellan anställda. LÄS MER