Sökning: "kreativ plattform"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden kreativ plattform.

  1. 1. Designparametrars påverkan : En jämförande analys mellan olika marknadsföringskampanjer för en ny produkt

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Christoffer Eriksson; Edvin Qvist; [2021]
    Nyckelord :Design parameters; marketing; new product; Designparametrar; marknadsföring; ny produkt;

    Sammanfattning : Bakgrund En framgångsrik lansering av nya produkter är en viktig faktor för ett företags långsiktiga framgång och inom den marknadsföring som används idag så har grafisk design blivit alltmer obligatorisk som kommunikationsform. Företag försöker optimera sin marknadsföring på sociala medier då de blivit en brännpunkt för att informera och forma konsumenters beteende. LÄS MER

  2. 2. Content Marketing : varumärkesbyggnad inom modebranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emile Ramini; Pontus Johansson; [2018]
    Nyckelord :Content; Content marketing; Branding; Marketing communication; Storytelling. !; Content; Content marketing; Varumärke; Varumärkesbyggande; Marknadskommunikation; Storytelling;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har öppnat upp hela världen som konkurrensfält för modevarumärken. Alltsåkan det vara ännu svårare att nå fram och väcka intresse på grund av nya digitala kanaler som företag kan använda i sin marknadskommunikation. LÄS MER

  3. 3. Polysporous Varvakios : A creative platform and communal space in the heart of Athens, Greece

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Arkitektur

    Författare :Alexis Zachariadis; [2014]
    Nyckelord :Athens; Greece; Varvakios Square; Varvakios Agora; creative platform; public space; Aten; Grekland; Varvakios torg; Varvakios agora; kreativ plattform; offentligt rum;

    Sammanfattning : Athens is today at the epicentre of fast and disruptive societal changes in a dramatically altered economic reality. Meanwhile, there is a growing sense of responsibility for the public space among its citizens. LÄS MER

  4. 4. A story of play

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/HDK - Högskolan för design och konsthantverk

    Författare :Erin Stromgren; [2013-02-20]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Similar to storytellers of the past, children oft en make and perform their own stories as they play. Th e aim of this project was to utilize the textile medium in providing children with a platform which inspires and supports creative play. Th e resulting surface is a patchwork rug through which the role of storyteller is shared with the user. LÄS MER

  5. 5. Twitter and Choreography- A Sucessful Combination?

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :CAROLIN ARKENSON; ANNAMARIA STIPIC; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : One of the most common social media platforms of today is Twitter, an open community where content easily could be spread by sharing so called tweets and where the relationship between users is not constrained by accepting the other user. This report discusses the complexity in merging social media and dance by studying a project which used crowdsourcing through Twitter to collect choreographic ideas for a new ballet piece. LÄS MER