Sökning: "leken betydelse för barns lärande i förskolan linnéuniversitetet"

Visar resultat 6 - 6 av 6 uppsatser innehållade orden leken betydelse för barns lärande i förskolan linnéuniversitetet.

  1. 6. Miljöns betydelse för barns lärande : En studie om förskollärares uppfattning kring innemiljöns betydelse för möjligheter till lärande på förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Ulrika Ivarsson; Cina Ahlström-Svensson; [2014]
    Nyckelord :förskola; miljö; möjligheter; hinder; lärande; utveckling;

    Sammanfattning : Att barns möjligheter till ett lärande är beroende av miljöns utformning är ett framträdande resultat i studien och i förskollärarutbildningens olika kurser. Syftet med följande studie är att undersöka förskollärares uppfattningar kring innemiljöns betydelse för barns möjlighet till lärande. LÄS MER