Sökning: "märkesidentitet"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade ordet märkesidentitet.

  1. 1. Varumärkesprofilering av svensk sparris : en kvalitativ studie om hur svenska sparrisodlare profilerar sin produkt och verksamhet ur ett varumärkesperspektiv

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)

    Författare :Emelie Sundin; [2017]
    Nyckelord :varumärke; varumärkespyramiden; svensk sparris; Asparagus officinalis;

    Sammanfattning : Odlingssäsongen för grön sparris i Sverige sträcker sig från mitten av april fram till midsommar. I dagligvaruhandeln finns dock importerad färsk sparris att tillgå året runt och svenska sparrisodlare upplever ett konkurrenstryck under den svenska säsongen. LÄS MER

  2. 2. Konsten att positionera sig : En studie om festivalers identitet, positionering och om kunders relation till festivalers märkesidentitet.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Robert Johnsson; Sebastian Lovas; Pedro Talavera; [2015]
    Nyckelord :Brands; brand identity; brand equity; positioning; segmentation; differentiation; customer relations; identity prism; core values; swedish festivals; festivals.; varumärken; märkesidentitet; brand equity; positionering; segmentering; differentiering; kundrelationer; relationer; identitetsprisman; kärnvärden; marknadsföring; festivaler;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine what characterizes brand identity and positioning regarding festivals on the current Swedish festival market. In relation to our purpose we are also going to analyze how festival attendees relate to a festivals brand identity. LÄS MER

  3. 3. Sinnesmarknadsföring : Ge liv åt ditt varumärke!

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Klara Karlström; Sofie Jonsson; [2013]
    Nyckelord :Varumärke; Varumärkeskapital; Märkesidentitet; Sinnesmarknadsföring;

    Sammanfattning : Sammanfattning Sinnesmarknadsföring - Ge liv åt ditt varumärke! Frågeställning: Hur stärker företag sitt varumärkeskapital genom sinnesmarknadsföring? Syfte: Syftet med uppsatsen är att vi vill lyfta upp samt belysa det relativt nya begreppet sinnesmarknadsföring. Genom att studera hur olika företag i Sverige och Brasilien inom olika branscher arbetar med sinnena, med utgångspunkt i teorin, vill vi bidra med ökad kunskap inom ämnet och om hur sinnena praktiskt kan användas för att stärka varumärket. LÄS MER

  4. 4. Fastighetsmäklarbyråns varumärke

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Dijana Efremoska; Matilda Svanberg; [2013]
    Nyckelord :fastighetsmäklare; Varumärke; märkesidentitet; kärnvärde;

    Sammanfattning : Enligt statistik från Statistiska Centralbyrån såldes det 2011 strax över 92 000 bostadsrättersamt 50 000 småhus och äganderätter i Sverige. Lokalt i Borås förmedlades 248 bostäderunder perioden november 2012 till januari 2013. Siffrorna tyder på att bostadsmarknaden ärattraktiv och i Borås agerar flera olika fastighetsmäklarbyråer. LÄS MER

  5. 5. Varumärkesuppbyggnad : En fallstudie om Nordic Choice Hotels arbete med sina varumärken

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Josefin Larsson; Linn Hamrin; [2013]
    Nyckelord :Varumärkesuppbyggnad; märkesidentitet; positionering;

    Sammanfattning : Betydelsen av att ha ett starkt varumärke blir allt viktigare i dagens läge för att företag ska kunna uppnå den framgång som de strävar efter. I och med att dagens samhälle är så pass industrialiserat produceras mer varor och tjänster än någonsin tidigare. LÄS MER