Sökning: "marknadsföring hockey"
Visar resultat 11 - 15 av 16 uppsatser innehållade orden marknadsföring hockey.
11. Färjestad BK: Hur man bör öka den totala kundupplevelsen
Kandidat-uppsats, Avdelningen för företagsekonomiSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att ta reda på hur markandsföringen ser ut i dagsläget för Färjestad BK, ta fram förslag på förbättringar och ändringar angående marknadsföringen och upplevelsen för att uppnå en vändning på en negativ trend. För att få fram information till uppsatsen valdes två respondenter, en representant från Färjestad BK respektive Wolfpack, i form av personliga djupgående intervjuer. LÄS MER
12. LHC - Strävan efter att öka den totala kundupplevelsen
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : In today's society there are a lot of offers towards consumers, where they actively have to choose the most appealing offer. In order for an offer to be attractive it must add value in line with the customers demand. LÄS MER
13. Enhancing Relationships : Strenghtening customer relations through sport sponsorship
Magister-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)Sammanfattning : During the 1980s and 1990s, commercial sponsorship grew with a rapid pace with an increase in worldwide spending from $2 billion in 1984 to $18.1 billion in 1997. Also, when the sponsorship market grew the interest amongst business researchers grew and finally became an own topic within business. LÄS MER
14. Marknadsföringens roll inom ishockeyföreningar : En fallstudie på elitserielaget Södertälje SK
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBSSammanfattning : Sports Marketing is a growing part in the world of sports today. Our main purpose of this paper was to analyze which role marketing plays for an ice hockey organization in the Swedish elite today. For this study we did a case study research on the Swedish team Södertälje Sportklubb, where we interviewed seven people. LÄS MER
15. Samarbetet mellan Linköpings Hockey Club och Linköpings Fotboll Club : ur ett sponsorperspektiv
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för ekonomi, statistik och informatikSammanfattning : Sammanfattning Denna uppsats behandlar det samarbete som sedan 2003 finns mellan Linköpings Hockey Club (LHC) och Linköpings Fotboll Club (LFC), som innebär en kombination av herr- och damidrott. Samarbetet är unikt och de båda föreningarna har ett gemensamt varumärke och till stor del samma management. LÄS MER