Sökning: "marknadsföring hockey"

Visar resultat 11 - 15 av 16 uppsatser innehållade orden marknadsföring hockey.

  1. 11. Färjestad BK: Hur man bör öka den totala kundupplevelsen

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för företagsekonomi

    Författare :Kenneth Li; Adam Forsström; [2012]
    Nyckelord :Företagsekonomi Marknadsföring Upplevelse Färjestad BK Ishockey Publik Arena Sport Sportmarknadsföring Elitserien Varumärke Relastionsmarknadsföring Strategi Publiksnitt;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att ta reda på hur markandsföringen ser ut i dagsläget för Färjestad BK, ta fram förslag på förbättringar och ändringar angående marknadsföringen och upplevelsen för att uppnå en vändning på en negativ trend. För att få fram information till uppsatsen valdes två respondenter, en representant från Färjestad BK respektive Wolfpack, i form av personliga djupgående intervjuer. LÄS MER

  2. 12. LHC - Strävan efter att öka den totala kundupplevelsen

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Pierre Farkas; Henrik Bodarve; [2011]
    Nyckelord :Sports Marketing; Service Marketing; Relationship Marketing; Customer Satisfaction; Ishockey; Varumärke; Evenemang; Upplevelseindustri; Konsumentbeteende;

    Sammanfattning : In today's society there are a lot of offers towards consumers, where they actively have to choose the most appealing offer. In order for an offer to be attractive it must add value in line with the customers demand. LÄS MER

  3. 13. Enhancing Relationships : Strenghtening customer relations through sport sponsorship

    Magister-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Justus Leistén; Kamran Sairafi; [2009]
    Nyckelord :sport sponsorship; relationship marketing; trust; commitment; value; satisfaction; loyalty;

    Sammanfattning : During the 1980s and 1990s, commercial sponsorship grew with a rapid pace with an increase in worldwide spending from $2 billion in 1984 to $18.1 billion in 1997. Also, when the sponsorship market grew the interest amongst business researchers grew and finally became an own topic within business. LÄS MER

  4. 14. Marknadsföringens roll inom ishockeyföreningar : En fallstudie på elitserielaget Södertälje SK

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Martin Fransson; Kristin Nilsson; [2008]
    Nyckelord :Marknadsföring; Ishockey; Södertälje; Fallstudie; Elitserien;

    Sammanfattning : Sports Marketing is a growing part in the world of sports today. Our main purpose of this paper was to analyze which role marketing plays for an ice hockey organization in the Swedish elite today. For this study we did a case study research on the Swedish team Södertälje Sportklubb, where we interviewed seven people. LÄS MER

  5. 15. Samarbetet mellan Linköpings Hockey Club och Linköpings Fotboll Club : ur ett sponsorperspektiv

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för ekonomi, statistik och informatik

    Författare :Henrik Axelsson; Herman Oscarsson; [2007]
    Nyckelord :Marknadsföring; Sponsring; Värde; Varumärke;

    Sammanfattning : Sammanfattning Denna uppsats behandlar det samarbete som sedan 2003 finns mellan Linköpings Hockey Club (LHC) och Linköpings Fotboll Club (LFC), som innebär en kombination av herr- och damidrott. Samarbetet är unikt och de båda föreningarna har ett gemensamt varumärke och till stor del samma management. LÄS MER