Sökning: "marknadsföring upplägg"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden marknadsföring upplägg.

  1. 1. Att vara eller icke vara - de digitala produktkatalogernas framtid : En kvalitativ studie om konsumenters upplevelse av digitala produktkataloger

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Maria Andersson; Carin Persson; [2021]
    Nyckelord :digital catalog; digital marketing; catalog marketing; digitala kataloger; digital marknadsföring; catalog marketing;

    Sammanfattning : Denna studies syfte är att skapa förståelse för hur konsumenter upplever användandet av digitala produktkataloger och vad för typ av värde de ger dem. För att undersöka detta skedde en observation i kombination med intervju av tio respondenter i åldrarna 21–72 år. LÄS MER

  2. 2. ”Maten är kass, men lärarna är snälla” : Recensioner av gymnasieskolor - ett beslutsunderlag för gymnasievalet på skolmarknaden

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Mohammed Barakat; Rolf Östergren; [2019]
    Nyckelord :School; high school; secondary school; upper secondary school; review; reviews; rating system; review texts; rating; ratings; devolution; decentralization; municipalization; independent education reform; school reform; school choice; customer choice systems; customer choice models; voucher system; check system; school vouchers; freedom of choice; discourse; market discourse; marketization; market-oriented education system; market school; market; school marketing; school market; schools marketing; school information; school reviews; student reviews; open house; exit; voice; information society; information problems; information asymmetry; identity; identity creation; segregation; school segregation; content analysis; discourse analysis; Thomas Ziehe; Ulrich Beck; Zygmunt Bauman; liquid modernity; the risk society; Skola; skolan; gymnasiet; gymnasium; gymnasieskola; gymnasieskolan; gymnasieskolor; recension; recensioner; recensionssystem; recensionstext; recensionstexter; betyg; recensionsbetyg; omdöme; omdömen; decentralisering; decentraliseringen; kommunalisering; kommunaliseringen; friskolereform; friskolereformen; skolreformer; skolval; kundval; kundvalssystem; kundvalsmodell; kundvalsmodellen; vouchersystemet; vouchersystem; voucher; checksystem; skolpeng; valfrihet; valfriheten; skolval; skolvalet; gymnasieval; gymnasievalet; frisökning; diskurs; marknadsdiskurs; marknadisering; marknadsanpassad; marknadsanpassning; marknadsskola; marknadsskolan; skolmarknad; skolmarknaden; skolors marknadsföring; skolinformation; skolrecensioner; elevrecensioner; öppet hus; gymnasiemässa; sorti; sorti-strategi; protest; exit; voice; informationssamhälle; informationssamhället; informationsproblem; informationsproblemet; informationsasymmetri; identitet; identitetsskapande; segregation; skolsegregation; innehållsanalys; diskursanalys; Thomas Ziehe; Ulrich Beck; Zygmunt Bauman; den flytande moderniteten; risksamhället;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med uppsatsen är att få en förståelse för vad det är elever som söker till gymnasieskolan kan tänkas möta då de läser recensionstexter. Syftet är således att kartlägga recensionssystemets omfattning och innehåll kvantitativt; vad som tas upp i recensionstexterna, samt att undersöka hur recensionstexterna är konstruerade. LÄS MER

  3. 3. Vinturism : En studie om hur researrangörer marknadsför och lyfter fram regionen Piemonte

    L2-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för geografi och turism

    Författare :Helen Fors; Johanna Gustafsson; [2019]
    Nyckelord :vinturism; marknadsföring; paketering; vinresor; Piemonte.;

    Sammanfattning : Studiens fokus är vinturism i regionen Piemonte, och hur man använder vinet i sin marknadsföring och paketering, för att skapa turism i området. Vi har i vår fallstudie utgått ifrån olika researrangörer och gjort nedslag i deras upplägg av resor. LÄS MER

  4. 4. Om att minska fysiska och mentala avstånd : Lokalisering och relationsbyggande hos andelsjordbruk i Sverige

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Maja Gunnarsson; [2019]
    Nyckelord :hållbart jordbruk; lokalisering; von Thünen; relationsmat; marknadsföring;

    Sammanfattning : Utifrån de globala utmaningarna och dystra framtidsprognoserna vi möter idag så utforskas hållbara lösningar. Andelsjordbruk är ett koncept för ett hållbart, gemenskapsbaserat jordbruk som rör sig i ett gränsland mellan att vara företagsmodell och utopisk framtidsvision, och som får allt större spridning i Sverige. LÄS MER

  5. 5. Att vara eller inte vara, det är hållbarhetsfrågan : En kvalitativ studie om klädbranschens arbete med CSR inom produktutveckling för att skapa en ekologisk produkt

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Frida Ljung; Alexandra Löfgren; [2017]
    Nyckelord :CSR; sustainability; product development; product development process; design choice; material choice; organic product; CSR; hållbarhet; produktutveckling; produktutvecklingsprocessen; designval; materialval; ekologisk produkt;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka vilken hänsyn “fast fashion”- och “functional fashion”-företag tar till det ekologiska perspektivet inom CSR gällande val av material och design under produktutvecklingsprocessen. Studien syftar även till att undersöka hur målsättningarna i CSR-arbetet skiljer sig åt mellan de olika fallföretagen. LÄS MER