Sökning: "marknadskommunikation i medieföretag"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden marknadskommunikation i medieföretag.

  1. 1. Marknadskommunikation i medieföretag - Hur kan företag anpassa sin marknadskommunikation i och med närvaron av sociala medier?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linus Feldt; Gustav Crenér; Marisol De Los Santos Was; [2011]
    Nyckelord :Sociala medier; marknadskommunikation; Integrated Marketing Communications; Word of mouth och Co-Creation; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att skapa förståelse för hur företag kan anpassa sin marknadskommunikation i och med närvaron av sociala medier. Eftersom ämnet är relativt outforskat och det finns begränsad kunskap inom ämnet så vi vill med denna uppsats undersöka företagens utveckling från traditionell marknadskommunikation till en marknadskommunikation som lämpar sig bättre för en bransch i förändring. LÄS MER

  2. 2. Går det att mäta effektiviteten av marknadsföring i sociala medier?

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Johan Bjelkengren; Mattias Thörnblad; [2010]
    Nyckelord :Sociala medier; marknadsföring; Facebook; Twitter; blogg; Relationsmarknadsföring; ”word of mouth”; viral marknadsföring; effektivitet.;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Företag kan använda sig av sociala medier som exempelvis Facebook, Twitter och bloggar för marknadsföring. Genom att kommunicera i sociala nätverk på Internet har företagen möjligheter att föra en dialog med kunder vilket kan bidra till att relationer uppstår mellan kunderna och företagen. LÄS MER