Sökning: "mediemarknaden"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade ordet mediemarknaden.

  1. 1. Does Short-form Video Application Shape Your Life? : An Empirical Study of TikTok Usage and Persuasive Behavior Change in China

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Ruina Wang; [2022]
    Nyckelord :TikTok; Persuasive System Design; User Behavior Change; Human-Computer Interaction;

    Sammanfattning : Persuasive Technology(PT) was pioneered by BJ Fogg. The theory has been developed in several aspects and applied in education, health, entertainment, and online shopping. Short-form video application TikTok first launched in the media market in 2016. LÄS MER

  2. 2. "Once Upon A Time In Scandinavia" : Nordic noir som gränsöverskridande public service

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Johan Magnéli; [2017]
    Nyckelord :Nordic noir; public service; Sveriges television; nationellt; transnationellt; genre; narrativanalys; Blå ögon; Midnattssol; funktionalism;

    Sammanfattning : Denna uppsats syfte var att undersöka hur Sveriges television (SVT) speglas och påverkas som en public service-organisation genom sin produktion av tv-serier tillhörande Nordic noir-genren. Eftersom att ingen liknande studie utförts i en svensk kontext utgör denna studie ett välbehövt bidrag. LÄS MER

  3. 3. Värdering av sociala medieföretag med traditionella värderingsmodeller

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Eric Hedström; [2016]
    Nyckelord :DCF; WACC; Gordons growth formula; two sided markets; social media; Facebook; Twitter; Linkedin;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka ”huruvida traditionella ekonomiska värderingsmodeller är lämpliga vid värdering av sociala medieföretag”. Studien börjar med en överblick av sociala mediemarknaden följt av hur företag inom industrin levererar intäkter. LÄS MER

  4. 4. Vem vill bli Sveriges nästa städmästare? : om public service-tvs anpassning till en kommersiell marknad

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Mattias Wallenius; Anton Jordås; [2015]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : Studenterna Anton Jordås och Mattias Wallenius har studerat hur tv-programmet Sveriges städmästare kan ses som ett uttryck för third way tv. Third way tv är ett synsätt som grundar sig i Anthony Giddens tankar om den politiska utvecklingen i Västeuropa och USA under slutet av 1900-talet. LÄS MER

  5. 5. Mening med Mångfald- En kvalitativ intervjustudie

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Lovisa Hansson; Anna Erlandsson; [2014-09-17]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : SÅ FÖDDES IDÉN att undersöka den ännu mer homogena arbetsgivarkårens inställningar till etnisk mångfald och framför allt, deras argument till varför det var viktigt. Eftersom tidigare studier som gjorts huvudsakligen fokuserat på journalister med utomnordisk bakgrund och deras erfarenheter av mediemarknaden i Sverige så kändes det intressant att låta arbetsgivarna komma till tals och få deras syn på problemet. LÄS MER