Avancerad sökning

Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Community supported agriculture : in a Swedish context

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Mikaela Nilsson; Kajsa Wejåker; [2016]
    Nyckelord :alternative food production; local food systems; shared value; crowdfunding; relationship marketing;

    Sammanfattning : Swedish agriculture faces new challenges on an aggregated level, as well as for individual farms. The number of farms in Sweden is decreasing, but the average size of farms is increasing. Much of the structured changed can be explained by the increase in global competition and the design of the CAP within the EU. LÄS MER

  2. 2. Små företag i den stora världen : En studie av mikroföretags konkurrensfördelar

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Matteus Arriaza-Hult; Mikaela Smidström Larsson; Dalya Khoshabova; [2011]
    Nyckelord :Micro business; marketing mix; relationship marketing; Mikroföretag; marknadsmixen; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Ekologisk aspekt som mervärde : En studie om långsiktig överlevnad för ekologiskt nischade livsmedelsföretag

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Mikaela Nilsson; Carolin Herrala; [2009]
    Nyckelord :Niche; long term survival; organic food; surplus value; environment; marketing strategies; service management; relationship marketing; Nisch; långsiktig överlevnad; ekologiska livsmedel; mervärde; miljö; marknadsföringsstrategier; service management; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Background: With the increased globalization food prices went down for a while, only to skyrocket to new levels. Prices of organic food, which already were more expensive than conventional, are now even more expensive. The current financial crisis results in reduced consumption which creates a threat to the smaller grocery stores. LÄS MER

  4. 4. Adresserad direktmarknadsföring - En avvägning mellan affinitet och integritet

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mikaela Ridderstad; Amanda Broomé; [2009]
    Nyckelord :Adresserad direktmarknadsföring; datainsamling; affinitet; integritet och marknadsföringsetik; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : IT-teknikens utveckling aktualiserar frågan huruvida information om enskilda individer och deras konsumtionsvanor är något som företag ska kunna använda sig av i sin marknadsföring. Syftet med uppsatsen är att undersöka när, var och hur konsumenter anser att gränsen för integritetsintrång går vid adresserad direktmarknadsföring. LÄS MER