Sökning: "miljö budskap"

Visar resultat 21 - 25 av 103 uppsatser innehållade orden miljö budskap.

  1. 21. Att sälja ett klimathot : En kvalitativ studie om vilka kulturella värderingar och föreställningar som kommuniceras i två reklamfilmer från flygbolagen SAS och KLM

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Maja Ekman; [2020]
    Nyckelord :reklam; miljö; semiotik; Roland Barthes; mytteori; textanalys;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker meningsinnehållet i två uppmärksammade reklamfilmer från flygbolagen SAS och KLM. Syftet med studien är att urskilja vilka kulturella värderingar och föreställningar som kommuniceras i reklamfilmerna och hur dessa kommer till uttryck. LÄS MER

  2. 22. Klimatfasta: Att avstå för skapelsens skull : En fallstudie av Equmeniakyrkans miljökampanj Klimatfastan

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Globala studier

    Författare :Elin Isaksson; Petronella Grune; [2020]
    Nyckelord :Spiritual Resources; Resource Mobilisation Theory; RMT; Community Based Social Marketing; CBSM; Pro-Environmental Behaviour; PEB; ReligiousEcology; Case study; Christianity; Environment; Church; Andliga resurser; Resursmobiliseringsteorin; Community Based Social Marketing; Miljömedvetenhet; Religiös Ekologi; Fallstudie; Kristendom; Miljö; Kyrka;

    Sammanfattning : Denna studie är en fallstudie av Equmeniakyrkans kampanj Klimatfastan, där de under 40 dagar uppmanade medarbetare och medlemmar att se över sitt klimatavtryck och göra beteendeförändringar utifrån detta. Tidigare forskning visar att religiösa miljöaktioner skiljer sig från sekulära miljöaktioner gällande metoder, fokus och budskap. LÄS MER

  3. 23. Elever i behov av särskilda insatser : En kvalitativ studie om klassläraresuppfattningar kring extra anpassningar ien inkluderande undervisningsmiljö

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Catrin Skoglund; Amanda Nodin Holmén; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Undervisningen för alla elever ska bedrivas så långt det är möjligt inom klassens ram. Alla elever har rätt till extra anpassningar i den ordinarie verksamheten (SFS 2010:800). Detta kallas inkludering, och inkludering är i dagens skola ett centralt begrepp. LÄS MER

  4. 24. Organizational culture and its implications on post-acquisition integration : A case study of a merger between two entrepreneurial firms

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Hanna Thorwid; Niklas Vinge; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract Mergers and acquisitions (M&A) is an important economic phenomenon, utilized by companies to expand their market share and achieve rapid growth. However, studies imply that a majority of M&As fail to deliver anticipated value, which has led to a vast amount of research investigating why. LÄS MER

  5. 25. Hållbarhetsfrågor på sociala medier - rätt och fel enligt generation z : En studie om yngre generationens följarengagemang i samband med influencers inkludering av hållbarhetsfrågor

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Angelica D'Amico; Anna Svensson Stenlund; [2020]
    Nyckelord :Generation Z; Social media; Influencer; Environment; Sustainability; Social media engagement; Personal branding; Generation z; Sociala medier; Influencer; Miljö; Hållbarhet; Följarengagemang; Personliga varumärken;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to increase the understanding of influencer marketing with a focus on Generation Z. The study aims to reveal which properties of environmental and sustainability related content are important to maintain the social media engagement of Generation Z, as influencers start to include this on their social media platforms. LÄS MER