Sökning: "miljö budskap"
Visar resultat 21 - 25 av 103 uppsatser innehållade orden miljö budskap.
21. Att sälja ett klimathot : En kvalitativ studie om vilka kulturella värderingar och föreställningar som kommuniceras i två reklamfilmer från flygbolagen SAS och KLM
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Denna studie undersöker meningsinnehållet i två uppmärksammade reklamfilmer från flygbolagen SAS och KLM. Syftet med studien är att urskilja vilka kulturella värderingar och föreställningar som kommuniceras i reklamfilmerna och hur dessa kommer till uttryck. LÄS MER
22. Klimatfasta: Att avstå för skapelsens skull : En fallstudie av Equmeniakyrkans miljökampanj Klimatfastan
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Globala studierSammanfattning : Denna studie är en fallstudie av Equmeniakyrkans kampanj Klimatfastan, där de under 40 dagar uppmanade medarbetare och medlemmar att se över sitt klimatavtryck och göra beteendeförändringar utifrån detta. Tidigare forskning visar att religiösa miljöaktioner skiljer sig från sekulära miljöaktioner gällande metoder, fokus och budskap. LÄS MER
23. Elever i behov av särskilda insatser : En kvalitativ studie om klassläraresuppfattningar kring extra anpassningar ien inkluderande undervisningsmiljö
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Undervisningen för alla elever ska bedrivas så långt det är möjligt inom klassens ram. Alla elever har rätt till extra anpassningar i den ordinarie verksamheten (SFS 2010:800). Detta kallas inkludering, och inkludering är i dagens skola ett centralt begrepp. LÄS MER
24. Organizational culture and its implications on post-acquisition integration : A case study of a merger between two entrepreneurial firms
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Abstract Mergers and acquisitions (M&A) is an important economic phenomenon, utilized by companies to expand their market share and achieve rapid growth. However, studies imply that a majority of M&As fail to deliver anticipated value, which has led to a vast amount of research investigating why. LÄS MER
25. Hållbarhetsfrågor på sociala medier - rätt och fel enligt generation z : En studie om yngre generationens följarengagemang i samband med influencers inkludering av hållbarhetsfrågor
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to increase the understanding of influencer marketing with a focus on Generation Z. The study aims to reveal which properties of environmental and sustainability related content are important to maintain the social media engagement of Generation Z, as influencers start to include this on their social media platforms. LÄS MER