Sökning: "multimodal audiovisuell kommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden multimodal audiovisuell kommunikation.

  1. 1. Konsumtionshets i sociala medier : en analys av influencers och konsumtionskultur

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Matilda Åhlén; Mathilde Treschow; Tindra Rinman; [2023]
    Nyckelord :Sociala medier; Youtube; Influencers; Konsumtion; Konsumtionskultur; Social Sciences;

    Sammanfattning : “Konsumtionshets i sociala medier - En analys av influencers och konsumtionskultur” är författad av Matilda Åhlén, Tindra Rinman och Mathilde Treschow inom Medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för kommunikation och medier, Lunds Universitet. Uppsatsen undersöker influencers roll i dagens konsumtionskultur, närmare hur de upprätthåller och påverkar de attityder till konsumtion som förekommer. LÄS MER

  2. 2. Svensk är bara en Sverigedemokrat

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Felicia Jonasson; Tilda Albertsson; [2023]
    Nyckelord :Etnisk nationalism; RHP partier; Vi och Dem; Politisk kommunikation; Multimodal kritisk diskursanalys;

    Sammanfattning : De senaste decennierna har radikala högerpopulistiska (RHP) partier blivit allt större runt om i Europa. Dessa partier tenderar att förespråka ideologier som av samhällen ansetts radikala, exempelvis etnisk nationalism. LÄS MER

  3. 3. "Välkommen till vår verklighet" & "Just nu" : En kvalitativ multimodal audiovisuell analys av Försvarsmaktens reklamkampanj från årtalen 2011 och 2020

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Alexander Mekonen; Rebecca Nilsson; [2022]
    Nyckelord :Strategic communication; rhetoric; semiotics; denotation; connotation; ethos; pathos; logos; Strategisk kommunikation; retorik; semiotik; denotation; konnotation; ethos; pathos; logos;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om en undersökning av Försvarsmaktens reklamkampanjer ‘’Välkommen till vår verklighet’’ och ‘’Just nu”, från år 2011 och 2020. Studiens två frågeställningar ligger som grund till vårt syfte att undersöka hur Försvarsmakten framställer sig i deras två centrala reklamkampanjer och vilka skillnader och likheter som framkommer mellan dessa årtal. LÄS MER

  4. 4. “Vi ska börja med en allvarlig nyhet” : – En komparativ undersökning om hur public service rapporterar om kriser till barn kontra vuxna

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Journalistik

    Författare :Louise Kihlberg; Anna Tsuboi; [2021]
    Nyckelord :barnnyheter; gestaltningsramar; konsekvensneutralitet och social ansvarsteori; krisjournalistik; multimodal audiovisuell kommunikation; krisrapporteringsfaser;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur de svenska nyhetsprogrammen Lilla Aktuellt och Rapport rapporterar om krishändelser till barn kontra vuxna. Kriserna som undersöks är 11 september-attackerna 2001, terrorattentaten i Norge 2011 och talibanernas maktövertagande i Afghanistan 2021. LÄS MER

  5. 5. Influence of audio on perception and comprehension of video sequences : A SUBJECTIVE TEST OF PERCEPTION OF AUDIOVISUAL CONTENT WHERE AUDIO QUALITY WAS CHANGED

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Sara Långvik; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The importance of the role audio plays in multimodal information media is often underestimated or even overlooked. This applies to a wide range of media in everyday use- from videoconferencing systems to multi modal human-computer interfaces and to some extent even computer games. LÄS MER