Sökning: "multimodal inlärning"

Visar resultat 21 - 25 av 28 uppsatser innehållade orden multimodal inlärning.

  1. 21. Möjligheter, begränsningar och framtid En intervjustudie av fyra elever med språkstörningMöjligheter, begränsningar och framtid En intervjustudie av fyra elever med språkstörningMöjligheter, begränsningar och framtid En intervjustudie av fyr

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Marie Carlström; Catrin Lindehag Ahlqvist; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Språkstörning är en komplex diagnos som innefattar olika språkliga delar som eleven kan ha svårigheter inom. Svårigheter att förstå och kommunicera för med sig att eleven ofta hamnar i konflikt med sin omgivning, eller drar sig undan, vilket påverkar elevens hela skol- och livssituation. LÄS MER

  2. 22. Reinforcement learning for robotic manipulation

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Isac Arnekvist; [2017]
    Nyckelord :Reinforcement Learning; Computer vision; Robotics; Pose estimation; Manipulation;

    Sammanfattning : Reinforcement learning was recently successfully used for real-world robotic manipulation tasks, without the need for human demonstration, usinga normalized advantage function-algorithm (NAF). Limitations on the shape of the advantage function however poses doubts to what kind of policies can be learned using this method. LÄS MER

  3. 23. En inblick i Utkik – Tillgänglighetsanpassning av digitala läromedel för döva elever

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Istvan Molnar; [2017]
    Nyckelord :Digitala läromedel; specialskola; SPSM; Döva; designteori; Multimodal design; Läromedelsforskning;

    Sammanfattning : I det här arbetet undersöker jag vad som krävs för att göra ett digitalt läromedel tillgängligt för elever i specialskolans senare åldrar. Jag har valt att utgå från ett redan existerande digitalt läromedel som heter Utkik och ställt materialet mot en rad forskningsslutsatser. LÄS MER

  4. 24. Hur svårt ska det vara med lite text? : En självobservationsstudie av textinlärning i sång

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier

    Författare :Jakob Antonér; [2016]
    Nyckelord :design; practicing; strategies; learning; lyrics; loggbok; video observation; designteori; övningsstrategier; instudering; inlärning; text; loggbok; videoobservation;

    Sammanfattning : Syftet med arbetet är att identifiera olika typer av resurser för lärande. I detta självständiga arbete beskrivs tre olika typer av strategier för instudering med fokus på textinlärning, och vid varje ny strategi användes en ny sång. LÄS MER

  5. 25. "Jag kan säga allt" : En intervjustudie om hur personer som kommunicerar med bliss upplever sina kommunikativa möjligheter

    Magister-uppsats, Logopedi

    Författare :Ine Sörensen; Sara Eriksson; [2013]
    Nyckelord :Alternativ och kompletterande kommunikation AKK ; blisskommunikation; kommunikativa rättigheter; kommunikativa möjligheter; social interaktion;

    Sammanfattning : Att kommunicera är en mänsklig rättighet, men det är inte alltid självklart i alla situationer för personer som kommunicerar med alternativ och kompletterande kommunikation (AKK). Det övergripande syftet med denna studie var att undersöka hur personer som kommunicerar med bliss upplever sina kommunikativa möjligheter i olika livsskeden. LÄS MER