Sökning: "multimodal inlärning"
Visar resultat 16 - 20 av 28 uppsatser innehållade orden multimodal inlärning.
16. Läromedelsanalys inom matematik årskurs 6 : En empirisk studie med grund i det socialsemiotiska multimodala perspektivet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)Sammanfattning : Studien fokuserar på problemlösning inom matematik. Studien åskådliggör tillgängligheten av olika modaliteter i problemlösningsuppgifter inom två läromedel för årskurs 6. LÄS MER
17. "En bild säger mer än tusen ord" : Hur tre olika skönlitterärt uppbyggda läroböcker utformat bildstöd för årskurs 1.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)Sammanfattning : Den här kvalitativa studien syftar till att undersöka hur bildstöd är utformat i tre skönlitterärt uppbyggda läroböcker på ingångsnivå riktade mot årskurs 1 i svenska för att stödja elevers läsinlärning. Studien tar avstamp i Richard E. LÄS MER
18. Multimodal Relation Extraction of Product Categories in Market Research Data
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Nowadays, large amounts of unstructured data are constantly being generated and made available through websites and documents. Relation extraction, the task of automatically extracting semantic relationships between entities from such data, is therefore considered to have high commercial value today. LÄS MER
19. Långstråkigt : En självstudie i inlärning av ny repertoar på kontrabas
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier (from 2013)Sammanfattning : Den föreliggande studien är en självobservation med syfte att studera hur min inlärningsprocess tar form vid instuderingen av stycket Old French Song för solokontrabas, och studien utgår ifrån ett designteoretiskt perspektiv på lärande. Instuderingsprocessen fortgick under fem veckor hösten 2018 med sammanlagt 22 övningspass. LÄS MER
20. IKT och andraspråksundervisning : En fenomenografisk studie om lärares uppfattningar av digitalisering i skolan och språkundervisning
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för språkdidaktikSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka lärares uppfattningar om hur digitaliseringen förändrat undervisningspraktiken i svenska som andraspråk och främmandespråk när det gäller planering, genomförande, efterarbete och bedömning. Studien genomfördes på gymnasie-och grundskolor som har 1:1-dator. LÄS MER