Sökning: "negativt och positivt med konsumtion"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden negativt och positivt med konsumtion.
1. Marknadsföringens roll i sociala medier och dess effekt på kvinnliga millennials köp av hudvårdsprodukter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Aim: In connection with digitalization, companies have increased their use of social media marketing and influencer marketing. Thanks to this, the skincare industry has had a magnificent effect on its sales, where millennial women are a strong target group for its digital marketing. LÄS MER
2. Power-to-X : En del av framtidens elnät
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för elektronikkonstruktionSammanfattning : För att elkraftsystemet ska fungera måste det finnas en balans mellan produktion och konsumtion av el. Med en ökande andel intermittenta energikällor såsom vind-och solkraft vars produktion inte går att planera behövs en lösning för att kunna lagra energin till när behovet uppstår. LÄS MER
3. Ätbara insekter - en potentiell livsmedelskälla : En kvalitativ intervjustudie om ätbara insekter
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskapSammanfattning : SAMMANFATTNING Bakgrund Miljön och klimatet påverkas negativt av människans överproduktion- och konsumtion. Livsmedelsproduktionen är globalt sätt den enskilt största faktorn till utsläpp av växthusgaser. Samtidigt ökar jordens befolkning. LÄS MER
4. Hållbar konsumtion i Skåne
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildningSammanfattning : The pace of implementing the 17 global sustainability goals must increase drastically. The complexity of the goals is a challenge and mapping out interactions between them is identified as a way to explore their system properties and improve implementation. LÄS MER
5. Svep upp för 20% mer miljöpåverkan - Sociala mediers inverkan på människor och miljö
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Sociala medier och yrkesgruppen influencers spelar idag en viktig roll i företags marknadsföringsstrategier. Reklam genom influencers har visat sig vara en effektivmarknadsföringsstrategi och influencers inom kategorin mode och skönhet får in största delen av sina intäkter genom samarbeten med företag. LÄS MER