Sökning: "operanta resurser"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden operanta resurser.

  1. 1. Värdeskapandeprocessen : En studie i hur kundens värdeskapandeprocess ser ut vid användandet av ett specifikt anpassningsverktyg.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Olivia Jacobsson; Johanna Rutfjäll Rittner; [2016]
    Nyckelord :Värdeskapandeprocess; medskapande av värde; anpassningsverktyg; värdeskapande sfärer; direkt och indirekt interaktion; operanda och operanta resurser;

    Sammanfattning : För att bemöta kunders individuella behov försöker allt fler företag integrera kunderna i produktionsprocessen. Genom att delta i utformandet blir kunderna på så vis medproducenter. Syftet med studien är att undersöka hur kundens värdeskapandeprocess ser ut vid användandet av ett specifikt anpassningsverktyg, ”IKEA Home Planner”. LÄS MER

  2. 2. Att Involvera Flera : En studie av konsumenters deltagande och värdeskapande i marknadskommunikation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Flodin; Anders Sarkissian; [2014]
    Nyckelord :S-D logic; Co-creation; Resource integration; Konsumentdeltagande; Samskapande; Marknadskommnunikation; Resursintegrering;

    Sammanfattning : Studien tog avstamp i det senaste decenniets utveckling inom marknadsteori med avseende på samvärdeskapande, tjänstelogik och konsumenters resursintegrering. Efter att ha läst forskningsartiklar och inlägg i media om ett skifte i synen på konsumenters allt viktigare roll ville vi närmare studera hur den tar sig uttryck inom marknadskommunikation. LÄS MER

  3. 3. Värdeskapande på varumärkescommunities : Företagsnärvarons påverkan på konsumenternas värdeskapande

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Patrik Hindefelt; Philip Ytterberg; [2014]
    Nyckelord :tjänstedominerande logik; värdeskapande; samskapande; online community; konsumenter; användare; praktiker; operanta resurser;

    Sammanfattning : Modern teori kring marknadsföring har skiftat fokus från en varudominerande logik gentemot en tjänstedominerande där värdeskapande, och mer specifikt samskapandet av värde mellan producent och konsument är centrala byggstenar. Tidigare studier har presenterat praktiker som användare i varumärkescommunities använder för att skapa värde, ofta på fanbaserade communities där användarna är beundrare av ett specifikt varumärke. LÄS MER