Sökning: "operanta resurser"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden operanta resurser.
1. Värdeskapandeprocessen : En studie i hur kundens värdeskapandeprocess ser ut vid användandet av ett specifikt anpassningsverktyg.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : För att bemöta kunders individuella behov försöker allt fler företag integrera kunderna i produktionsprocessen. Genom att delta i utformandet blir kunderna på så vis medproducenter. Syftet med studien är att undersöka hur kundens värdeskapandeprocess ser ut vid användandet av ett specifikt anpassningsverktyg, ”IKEA Home Planner”. LÄS MER
2. Att Involvera Flera : En studie av konsumenters deltagande och värdeskapande i marknadskommunikation
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Studien tog avstamp i det senaste decenniets utveckling inom marknadsteori med avseende på samvärdeskapande, tjänstelogik och konsumenters resursintegrering. Efter att ha läst forskningsartiklar och inlägg i media om ett skifte i synen på konsumenters allt viktigare roll ville vi närmare studera hur den tar sig uttryck inom marknadskommunikation. LÄS MER
3. Värdeskapande på varumärkescommunities : Företagsnärvarons påverkan på konsumenternas värdeskapande
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Modern teori kring marknadsföring har skiftat fokus från en varudominerande logik gentemot en tjänstedominerande där värdeskapande, och mer specifikt samskapandet av värde mellan producent och konsument är centrala byggstenar. Tidigare studier har presenterat praktiker som användare i varumärkescommunities använder för att skapa värde, ofta på fanbaserade communities där användarna är beundrare av ett specifikt varumärke. LÄS MER