Sökning: "produkt i mode"
Visar resultat 16 - 20 av 43 uppsatser innehållade orden produkt i mode.
16. Dynamic modelling of a power transfer unit of all-wheel drive vehicle in a 1-D simulation environment
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : En Power Transfer Unit (PTU) eller vinkelväxel i ett drivsystem för allhjulsdrift är enväxellåda med en hypoid-växel som drevsats. PTUn ar placerad mellan fordonets transmissionoch kardanaxel och används för att fördela momentet från drivsystemet mellanalla hjulen. LÄS MER
17. Kamrat - The holiday camper for a soft adventure
Master-uppsats, Lunds universitet/InnovationSammanfattning : There is a growing demand for environmentally friendly ways of transportation, and therefore the electric bicycle has been booming in Sweden. The electric bicycle is often used as means of transportation to and from work, but has potential to be used in other situations as well. LÄS MER
18. Fashion E-Commerce in the 3D Digital Era : A 3D Interactive Web User Interface for Online Products
Master-uppsats, KTH/Medieteknik och interaktionsdesign, MIDSammanfattning : Fashion brands have always been avant-garde in embracing new technologies and new formats of retail business models. The rapid development in 3D digital technologies, including 3D scanning, 3D modelling and 3D web rendering, have brought many new opportunities to the fashion industry, especially in shaping the future fashion e-commerce. LÄS MER
19. Energibalans av två glödgningsugnar inom ett integrerat stålverk
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/EnergisystemSammanfattning : Av den globala energianvändningen så upptar stålindustrin hela 5 % och sett till CO2 – utsläppen som orsakats av mänskliga faktorer så upptar stålindustrin hela 7 %. Stålindustrin är en energikrävande industri och därför är det viktigt att se över dess energianvändning för en nutida och framtida hållbarhet. LÄS MER
20. Kundanpassade produkter : En kvalitativ studie kring kundanpassning av modeprodukter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Konsumenter tar allt mer plats på marknaden och har genom deras växande unika behov framkallat en förändring i modeföretagens strategier. Gårdagens massmarknad har förändrats till dagens micromarknad där kundens behov står i fokus vid framtagningen av nya produkter. LÄS MER