Sökning: "rörelse inlärning"
Visar resultat 16 - 20 av 86 uppsatser innehållade orden rörelse inlärning.
16. Det inre rummet : Att använda associerad synestesi som utgångspunkt för komposition
Master-uppsats, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för komposition, dirigering och musikteoriSammanfattning : Under 2018–20 har jag under min masterutbildning i komposition inkluderat mina egna erfarenheter av synestesi och associerad synestesi i komponerandet och här även försökt att beskriva mina metoder för detta. Jag har försökt överföra upplevelser av text, färg, form och rörelse till musik. LÄS MER
17. En aktiv skoldag varje dag? : En kvalitativ studie om rektorer och lärares uppfattningar till fysisk aktivitet på gymnasieskolor.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : I litteraturen framgår det att den fysiska aktiviteten minskar för varje årskurs i skolan. Med hänsyn till att rektorer och lärare ansvarar för att eleverna ska ha möjligheter till fysisk aktivitet under hela skoldagen är det viktigt att studera deras arbete. LÄS MER
18. Rörelse för lärande : Vilka är lärares kunskaper om och deras förhållningssätt till fysisk aktivitet för ökad inlärning?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för elektroteknik, matematik och naturvetenskapSammanfattning : Denna studies syfte var att undersöka lärare och lärarstudenters kunskaper och uppfattningar om fysisk aktivitet för ökad inlärning. Vilka möjligheter som skolor ges till fysisk aktivitet var också ett av studiens syfte. LÄS MER
19. Hälsa och välmående i samband med utökad fysisk aktivitet i form av pulspass : Ungdomars uppfattning om hälsa, samt välmående i samband med utökad fysisk aktivitet i skolan
Kandidat-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med studien är att undersöka hur fysisk aktivitet påverkar elevernas uppfattning om sin egen hälsa i samband med utökad rörelse på skolan i form av pulspass. – Vilka hälsodefinitioner kan identifieras utifrån elevernas berättelse om sin hälsa? – Hur upplever eleverna sitt välmående och hälsa i samband med den utökade fysiska aktiviteten i skolan? Metod För att få svar på elevernas uppfattning kring frågeställningarna, i samband med utökad fysisk aktivitet i form av två 30 minuters pulspass per vecka, genomfördes intervjuer. LÄS MER
20. Vault: Exploring the effects of social and collaborative platforms in a mobile relational learning application
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Mobila enheter är idag en stor del av våra liv och har förändrat hur vi gör många av våra vardagsaktiviteter, såsom att läsa en bok eller att se sitt favoritprogram. Detta har också lett till förändringar i våra utbildningar eller mer specifikt hur vi lär oss och lär ut till andra [1]. LÄS MER